〆Japanese Shipping Firms Face Risk of LNG Carrier Impairment Losses:日本船社、LNG船の減損損失の計上リスク浮上

Japanese Shipping Firms Face Risk of LNG Carrier Impairment Losses as Second-hand Prices Slump, Market Softens
Japanese shipping operators, shipowners, leasing companies, and trading house shipping divisions are facing growing concerns over the need to book impairment losses on their LNG carriers. The main cause is the softening LNG spot market and the sharp drop in second-hand vessel prices.
A source familiar with the matter commented, “The second-hand price of LNG carriers has fallen to nearly half of last year’s level. For listed companies, it is highly likely that auditors will advise them to recognise impairment losses.”
(Text by Hirofumi Yamamoto)
“This situation could threaten the very survival of our shipping division,”
said a Japanese shipowner representative in a subdued voice at a café near Hibiya Park in central Tokyo on the afternoon of the 8th, under a sun reminiscent of summer.
This article examines the impact of impairment losses on LNG tankers and explores the reasons behind the decline in the LNG tanker market.
〆日本船社、LNG船の減損損失の計上リスク。中古船価格が下落、市況低迷で。
日本の海運オペレーター、日本船主、リース会社、商社船舶部が保有するLNG船の減損損失の計上が懸念されている。LNG船のスポット市況が軟化し、中古船価格が大幅に下がっていることが主因だ。関係者は、「保有しているLNG船の中古船価格が昨年比で半値近くまで下がっている。上場企業の場合、会計士が減損損失をアドバイスしてくる可能性は高い」と話す。
(Text by Hirofumi Yamamoto)
Photo courtesy= Nakilat, Freeport LNG project
「このままでは船舶事業部の存続に関わる事態になる」
8日午後、夏の日差しを思わせる東京都心の日比谷公園に近い喫茶店。
日本の大型連休後の疲れを見せながら、日本船主の関係者が重い口を開いた。
(本文ではLNGタンカーの減損損失の影響、なぜLNGタンカー市況が下落しているのか、その理由について考察します)
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