〆Kasuga Kaiun orders two 63 bulkers from China’s NEW DAYANG Shipbuilding、春日海運、中国のニューデヤンに63型バルカー2隻発注

Kasuga Kaiun orders two Crown 63 bulk carriers from China’s NEW DAYANG Shipbuilding; Chinese yard’s orderbook expands to five vessels

Imabari-based shipowner Kasuga Kaiun (President, Toshiyuki Akase) has placed an order for two 63,000-deadweight-ton bulk carriers with NEW DAYANG Shipbuilding, a subsidiary of China’s SUMEC Marine Group, with a signing ceremony held in China on 30 April 2025.

In 2024, Kasuga Kaiun had already ordered three 64,000-deadweight-ton bulk carriers from privately owned Chinese yard New Dayang Shipbuilding. The company aims to leverage the technological strengths of Chinese shipbuilders to build a cost-competitive fleet at low newbuilding prices.

 (Text by Hirofumi Yamamoto)

Photo by NEW DAYANG Shipbuilding

By logging into our upcoming website, you will be able to read articles on topics such as the impact of USTR measures on Chinese-built ships, ballast voyage fee exemptions, and how vessels under 80,000 deadweight tons are affected. We will post the link once the site launches, so stay tuned.

〆春日海運(Kasuga Kaiun)、中国のNEW DAYANG Shipbuildingにクラウン63型バルカー2隻発注。中国造船所の発注残は5隻に拡大。

 今治船主の春日海運(Kasuga Kaiun、赤瀬敏興社長、President, Toshiyuki Akase)は2025年4月30日、中国のSUMEC Marineグループの子会社であるニューダヤン造船所(NEW DAYANG Shipbuilding)に63,000重量トン型バルカー2隻を発注し、中国で調印式を実施した。

 2024年には中国の民営造船所、新大洋造船に64,000重量トン型バルカー3隻を発注済みだ。春日海運は中国造船所の技術力を活用し、低船価で競争力のある船隊の構築を目指している。
(Text by Hirofumi Yamamoto)

※近日新設予定のサイトにログインいただくと、USTRの中国建造船に対する影響、バラスト航海に対する減免、80,000重量トン以下の船舶の対応などについての記事もご覧いただけます。サイト開設後にリンクを掲示しますので、ご期待ください。

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