Business Matching

How MBJ Supports Your Expansion

We leverage our extensive network to provide tailored advice to maritime-related companies overseas seeking to enter the Japanese shipping market. To date, we have successfully introduced a number of foreign digital solution providers, ship management companies, and digital bunkering firms to the Japanese market.

Our company supports overseas firms in efficiently entering the Japanese market through the ・」/

• following means: Over 15K LinkedIn followers
• A robust network within Japan’s maritime industry: over 2,000 direct connections

Entering the Japanese shipping industry requires a phased approach. We recommend that interested companies begin by registering for membership with Maritime Bridge Japan(MBJ), after which we guide them through subsequent steps.

While many clients are eager to visit Japan to conduct market research, without a solid local network, such efforts can often result in limited outcomes that do not justify the cost and effort involved.

MBJ supports efficient market entry through the dissemination of industry articles and the hosting of webinars. Our platform facilitates both the entry of foreign companies into Japan and the expansion of Japanese companies into international markets.

  1. Interview Article
    We begin with an interview showcasing your company’s vision and ambitions in the Japanese or global market.
  2. Content Distribution
    We publish the article on the Maritime Bridge Japan website and promote it via LinkedIn.
  3. Webinar Hosting
    MBJ organizes a dedicated webinar to engage your target audience.
  4. Targeted Outreach
    We approach Japanese or overseas companies that express interest in your business.

First, Understand the Market

Yes, you’re welcome to visit Japan anytime – but understanding the local landscape beforehand is key.

  • Japan’s maritime industry is shaped by two major forces: Tokyo-based listed giants like NYK, MOL, and K LINE, and regional shipowners based in places like Imabari, Kure, Onomichi, Tokushima, Yamaguchi, and Nagasaki.
  • These regional players tend to have close ties with local banks and typically finance vessels built exclusively at domestic shipyards.
  • Japanese trading houses are dominant intermediaries in sale & purchase (S&P) transactions, and their involvement can be a game-changer.

Become a MBJ Member

Join MBJ and gain access to our regular online briefings and webinars – your backstage pass to the Japanese maritime market.

Pricing

If you are interested in article distribution or webinar hosting, please contact us for individual consultation.

〆ビジネスマッチング

 日本の海運市場に進出したい海外の海事関連企業に対し、当社の豊富なネットワークを活かし、適切なアドバイスを提供しています。これまでにも、海外のデジタル企業、船舶管理会社、デジタルバンカリング企業などを日本市場に紹介してまいりました。

 当社は以下の手法を活用し、海外企業の日本市場参入を効率的に支援します。

  • LinkedInフォロワー数:Over 15K(15,000人以上)
  • 日本の海事産業との強固な人脈:Over 2K (2,000件以上)

 日本の海運業界に参入するためには、段階的なアプローチが求められます。まずは「Maritime Bridge Japa(MBJ)」のメンバーシップにご登録いただき、その後、次のステップに進んでいただきます。

 多くのクライアントが日本に渡航して市場調査を希望されますが、強固なネットワークがない場合、労力とコストに見合わない結果となる可能性があります。MBJは、記事配信およびウェビナー開催を通じて情報提供を行い、効率的な市場参入を支援しています。これは、海外企業の日本市場参入、日本企業の海外市場進出の双方に対応可能です。

■ MBJによる企業支援の流れ

  1. 日本市場に参入したい海外企業、または海外展開を希望する日本企業に対するインタビュー記事の作成
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  2. Maritime Bridge JapanウェブサイトおよびLinkedInでの記事配信
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  3. MBJ主催によるウェビナー開催
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  4. クライアントの事業に関心を示した日本企業・海外企業への個別アプローチ

まずは日本市場を理解しましょう

 渡航しての活動はいつでも可能ですが、その前に日本市場の特性を十分に理解することが重要です。

  • 日本の海運業界は、東京を本拠とする上場企業(日本郵船〈NYK〉、商船三井〈MOL〉、川崎汽船〈K LINE〉)と、今治市、呉市、尾道市、徳島県、山口県、長崎県などに拠点を持つ地域の船主に大きく分類されます。
  • 地域船主は地方銀行との結びつきが強く、融資対象は基本的に日本国内の造船所で建造される船舶に限定される傾向があります。
  • 商社の船舶部門は、売買(S&P)案件の仲介において非常に強力な存在です。

MBJ会員になろう

 MBJ会員にご登録いただくと、日本市場に関する定期的なオンライン勉強会(ウェビナー)に参加できます。

料金

 記事配信およびウェビナー配信はをご希望の場合は、個別にご相談ください。