〆 Japanese Power Utilities to Suspend Steam Turbine LNG Carriers/日本の電力、スチームタービン型LNG船を停船へ

Some Japanese electric power companies are planning to suspend the operation of LNG (liquefied natural gas) carriers equipped with steam turbine engines currently under time charter. Due to their poor fuel efficiency, the companies are prioritising the deployment of LNG carriers with DFDE (dual-fuel diesel-electric) engines, which offer better fuel economy. While global demand for LNG continues to rise, the LNG carrier market is experiencing significant pressure from the influx of newbuilds, creating a sense of vessel oversupply. If this market condition persists, the number of laid-up steam turbine LNG carriers could increase further.

Photo courtesy=Agency for Natural Resources and Energy

↓This article explains the background behind Japanese power utilities’ decision to lay up steam turbine LNG carriers, as well as the differences between steam turbine vessels and propulsion systems such as DFDE, ME-GI (developed by MAN), and X-DF (developed by WinGD). We encourage you to read on.

〆日本の電力、スチームタービン型LNG船を停船へ。燃費効率の新鋭船を優先。

日本の一部電力会社が、定期用船中のスチームタービン型エンジンを搭載したLNG(液化天然ガス)船を停船する方向で調整している。燃費効率が悪いため、燃費効率の高いDFDE型エンジンを搭載したLNG船を優先的に配船する。LNGは世界的に需要が高まっている一方で、新造船の供給圧力が強く、船腹に余剰感がある。LNGタンカー市場で船腹の余剰感が今後も継続すれば、スチームタービン型LNGタンカーの停船が増加する可能性がある。

↓以下の本文では電力会社が停船を判断した背景、スチームタービン船とDFDE, ME-GI (developed by MAN), and X-DF (developed by WinGD)の違いについて解説しています。是非、お読みください。

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