〆Shinomiya Tanker Launches Five Newbuildings to Meet Decarbonisation Goals 四宮タンカー、新造船5隻投入、脱炭素見据え

Shinomiya Tanker Launches Five Newbuildings to Meet Decarbonisation Goals and Refresh Fleet

四宮タンカー、脱炭素と船隊若返りを見据え新造船5隻投入


— Eco-friendly handy bulkers to be chartered long-term to key operators in Europe, the Middle East, and Asia by 2027

Shinomiya Tanker Co., Ltd. (headquartered in Anan City, Tokushima Prefecture; Chairman and Director: Hitoshi Shinomiya; President: Shinji Shinomiya) is moving forward with a strategic fleet renewal programme through the construction of fuel-efficient handy-size bulk carriers, in response to tightening decarbonisation regulations and a global squeeze on newbuilding capacity.

Between 2025 and 2027, the company plans to place orders for five 40,000 DWT bulk carriers at four domestic shipyards. The vessels will be delivered sequentially, with the total investment estimated at approximately JPY 24 billion. The newbuildings are to be operated under long-term time charter agreements with leading overseas operators, including Lauritzen Bulkers of Denmark, HMM (formerly Hyundai Merchant Marine) of South Korea, CENTURION BULK of Singapore, UNION MARITIME of the UK, and TOMINI SHIPPING of Dubai, UAE.

The new handy-size bulkers are aimed at the dry bulk transport market in Asia and Europe, where future demand is expected to grow. By concentrating investment on a single vessel type, Shinomiya Tanker is positioning itself to reinforce its fleet for long-term charter business in the international market.

The article provides detailed information on Shinomiya Tanker’s upcoming newbuildings, including the charterers with whom time charter contracts have been concluded, the shipyards responsible for construction, and the specific charter durations. It also outlines the strategic rationale behind the company’s decision to invest in five handy-size bulk carriers—namely, its proactive approach to fleet renewal in anticipation of the 2050 zero-emissions target and the limited availability of shipbuilding slots. We encourage you to read the full article for a comprehensive understanding.

Photo courtesy=Shinomiya Tanker

四宮タンカー、脱炭素と船隊若返りを見据え新造船5隻投入

――2027年までに環境性能重視のハンディバルカー、欧州・中東・アジアの有力用船者へ長期用船

 四宮タンカー(本社:徳島県阿南市、四宮斉会長、四宮新二社長)は、脱炭素規制の強化と世界的な新造船建造能力の逼迫を背景に、燃費性能に優れたハンディサイズバルカーの新造を通じた戦略的な船隊更新を進めている。

 2025年から2027年にかけて、国内4造船所において計5隻の4万重量トン型バラ積み貨物船を新造発注し、順次投入する計画で、投資額は円換算で総額240億円規模とみられる。発注された新造船は、デンマークのLauritzen Bulkers、韓国のHMM(旧・現代商船)、シンガポールのCENTURION BULK英国のUNION MARITIME、中東ドバイのTOMINI SHIPPINGといった海外有力オペレーターとの長期定期用船契約の下で運航される。

 新造されるハンディサイズバルカーは、アジア・欧州を中心とするドライバルク輸送市場において将来的な需要増が見込まれる分野であり、四宮タンカーは船型を絞った集中投資により、再び外航定期用船の船隊強化に乗り出す。

 本文では四宮タンカーの今後の新造船が定期用船契約を締結したオペレーター、造船所、具体的な用船期間などについて言及している。また、四宮タンカーが新造船5隻のバルクキャリアへの投資を決めた背景にある「2050年ゼロエミッション化を睨んだ船隊の若返りと、建造機会の希少性をにらんだ先行発注戦略」についても解説している。是非、本文をお読みください。

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