〆US NTSB Releases VDR Audio from Dali – ‘Moments of Lost Control’米NTSB、ダリ号のVDR音声を公開 “制御不能の瞬間”を記録

US NTSB Releases VDR Audio from M/V Dali – ‘Moments of Lost Control’ Captured
米NTSB、M/Vダリ号のVDR音声を公開 “制御不能の瞬間”を記録
In connection with the incident in which the large containership M/V Dali collided with and caused the collapse of the Francis Scott Key Bridge in the Port of Baltimore, the US National Transportation Safety Board (NTSB) has, by 4 June 2025, released a report containing audio recordings from the vessel’s voyage data recorder (VDR) captured just prior to the accident. The recordings had been compiled by the NTSB as early as 16 July 2024.
The recordings document in detail several instances of power loss over a 30-minute span before and after the incident, tense exchanges on board, and emergency response actions. The vessel’s rapid loss of control as it drifted towards the bridge highlights the strong possibility that a multiple electrical system failure was the direct cause of the accident.
Key Points from This Article
• Loss of control due to power failure: M/V Dali experienced multiple power outages shortly after departing from the Port of Baltimore, which led to a shutdown of steering and propulsion systems. A cascading failure in the electrical system ultimately caused the collision and collapse of the Francis Scott Key Bridge.
• Tense moments revealed in VDR audio: The audio recordings from the voyage data recorder (VDR) vividly document the emergency response by crew members following the blackout, instructions issued by the captain and the pilot, attempts to deploy the anchor, and the moment of the bridge’s collapse, providing a detailed reconstruction of the incident.
The full article includes the source URL for the NTSB report. It details how M/V Dali lost power and collided with the Francis Scott Key Bridge, as revealed by critical segments of the audio recording. Please refer to the full text for further details.
Photo courtesy=FBI Baltimore Field Office, NTSB

〆米NTSB、M/Vダリ号のVDR音声を公開 “制御不能の瞬間”を記録
ボルチモア港のフランシス・スコット・キー橋に大型コンテナ船M/Vダリ号が激突・崩落させた事故を巡り、米国家運輸安全委員会(NTSB)は同船の航海データレコーダー(VDR)に記録されていた事故直前の音声記録を含む報告書を2025年6月4日までに明らかにした。同記録はNTSBによって2024年7月16日にまとめられていた。
記録には、事故前後の約30分間に起きた複数回の電力喪失、緊迫する船内のやり取り、緊急対応の様子が詳細に残されていた。急速に制御を失いながら橋に向かって漂流した様子から、事故の直接的原因が電気系統の多重障害だった可能性が浮き彫りとなった。
■この記事のポイント
- 電力喪失による制御不能:M/Vダリ号はボルチモア港出港直後に複数回の電力喪失を経験し、操舵・推進装置が停止。電気系統の多重障害が原因で、フランシス・スコット・キー橋に衝突、崩落に至った。
- VDR音声が明らかにした緊迫の状況:航海データレコーダー(VDR)の音声記録には、ブラックアウト発生後の乗組員の緊急対応、船長やパイロットの指示、アンカー投入の試み、橋崩落の瞬間が克明に記録され、事故の経緯が詳細に再現された。
本文ではNTSBのレポートのソース(URL)を記載しています。音声記録の重要部分についてダリ号が電源喪失し、フランシス・スコット・キー橋に衝突した経緯が詳述されています。是非、本文をお読みください。
コメント