3 Reasons Why Trading Houses, Foreign Shipping Want to Acquire Japanese Shipowners 商社、外船が船主を買収したい理由

Inside Story Three Reasons Why Trading Houses, Leasing Firms, and Foreign Shipping Companies Want to Acquire Japanese Shipowners

インサイドストーリー 商社、リース、海外船社が「日本船主」を買収したい「3つの理由」

In our previous report, we examined three reasons why medium-sized Japanese shipowners — those operating between two and fifteen vessels — are inclined to sell their companies.(Previous article available here →https://lnkd.in/gHqryCw7 )

This time, the focus shifts to the buyers: namely, the shipping divisions of major trading houses, leasing companies, and foreign shipping firms. We investigate why these entities are showing increasing interest in acquiring medium-sized Japanese shipowners.

Key Points of This Article
→ Differing motivations behind acquisitions of Japanese shipowners by trading houses, leasing firms, and foreign shipping companies
→ As Japan’s shipowning sector grows more oligopolistic, the buyers are beginning to favour ownership over traditional chartering from shipowners

This report sheds light on the intentions of Japan’s major shipowners, the candid sentiments of their medium-sized counterparts, and the pressures facing trading house shipping divisions, as well as the evolving business strategies of leasing companies. We invite you to read the full article for a comprehensive view of these intersecting dynamics.

Shipyard (dock) in Seto Inland Sea, Japan

インサイドストーリー 商社、リース、海外船社が「日本船主」を買収したい「3つの理由」

前回のリポートでは、日本船主のうち、2~15隻の船舶を保有する中規模の船主が「会社を売却したい3つの理由」について検証記事を掲載した。前回記事はこちらから( →https://lnkd.in/gHqryCw7 )
 今回は買い手側、つまり商社船舶部、リース会社、海外船社がなぜ「中規模の日本船主を買収したいのか」という点に焦点を絞って検証する。

この記事のポイント

→ 商社、リース、海外船社に存在する日本船主の買収に向けた異なる動機
→ 寡占化が進む日本の船主業の中で、買い手側には船主からの用船より、「自社保有」という発想が出てきている

本文では日本の大手船主の意向、中規模船主の本音、さらに商社船舶部が置かれている現状やリース会社の事業戦略について報じています。ぜひ、本文をお読みください。

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