Capesize Slumps, Falling Short of Expectations by Major Japanese Shipping ケープサイズ失速、海運大手の予測下回る

Capesize Market Slumps, Falling Short of Expectations by Major Japanese Shipping Lines
Xclusive Brokers Point to Capital and Chartering Demand Shifting to Supramax and Panamax Sectors

ケープサイズ失速、日本の海運大手の予測下回る
Xclusiveブローカー、スープラ・パナマックスに資金と用船需要と指摘

China, the world’s largest importer of iron ore, saw its steel consumption in May fall sharply by 12.3% year-on-year, reflecting a slowdown in construction demand. In tandem, the daily time charter rate for Capesize bulkers—used primarily in iron ore transport—fell by $898 on the London market as of 30 June, settling at $17,510 per day.

While the Capesize market had surged past the $30,000 mark earlier in the previous week, it remains highly volatile. Speaking with MBJ by telephone on 1 July, a Capesize operations manager at a major Japanese shipping company remarked, “The market outlook is uncertain.

Japanese shipping majors are adjusting their newbuilding Capesize programmes in line with a projected decline in steel raw material transport volumes, carefully balancing cargo commitments and fleet capacity. In general, they own fewer vessels and rely more heavily on chartered tonnage. Should the market spike again, (continued in full article)”

Key Takeaways:
→ Capesize market exhibits extreme volatility, currently falling short of major shipping companies’ forecasts.
→ According to Xclusive Brokers, while VLCC rates are softening, Suezmax and Aframax segments continue to deliver solid returns.

Further details on Capesize operations and market assumptions by Japanese shipping majors can be found in the full article.

ケープサイズ失速、日本の海運大手の予測下回る
Xclusiveブローカー、スープラ・パナマックスに資金と用船需要と指摘

 世界最大の鉄鉱石輸入国である中国の5月の鉄鋼消費量は前年比12.3%減と、建設需要の鈍化を映す形で大幅に低下した。これに伴い、鉄鉱石輸送に投入されるケープサイズバルカーの用船料は6月30日付ロンドン市場で前日比898ドル安の1日当たり1万7,510ドルに軟化した。

 ケープサイズ市況は前週前半、同3万ドルを突破したが、市況変動が激しい状況だ。7月1日、MBJの電話取材に応じた海運大手のケープサイズ担当者は、「今後の市況動向が読めない。日本の海運大手は今後の鉄鋼原料の輸送減に合わせ、ケープサイズの新造整備についてはカーゴ契約と船腹をバランスさせているが、一般的に自社船が少なく用船に頼っている状況だ。仮に市況が高騰すれば、(続きは本文でお読みください)

この記事のポイント

→ケープサイズ市況の変動幅が激しく、足元は海運大手の市況前提を下回る・

→Xclusiveブローカーによると、VLCC市況は軟化している半面、スエズマックスやアフラマックスでは堅調な収益が続いている。

本文では日本の海運大手のケープサイズの運航状況、市況前提について詳しく報じています。ぜひ、本文をお読みください。

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