Japanese Shipowners Shift from Ships to Aircraft JOLCO Scheme 日本船主、船舶から航空機JOLCOへシフト

Japanese Shipowners Shift from Ships to Aircraft JOLCO Scheme — Newbuilding Orders on Hold Amid China Risk
日本船主、船舶から航空機JOLCOへシフト 新造船発注見送り、中国建造リスク
Several Japanese shipowners are shifting their investment focus from ordering new vessels—traditionally their core business—to aircraft via the Japanese Operating Lease with Call Option (JOLCO) scheme. The move is driven by concerns over the U.S. government’s proposed port entry charges on Chinese-built ships and persistently high newbuilding prices.
Japanese shipowners, for now, appear reluctant to invest in new tonnage despite it being central to their business operations. (Read the full article for further details.)
Key Points:
→ Japanese shipowners are shifting to aircraft investments through JOLCO, which they consider a “safe asset” to secure depreciable assets.
→ Industry observers warn that a continued reluctance to invest in new ships could lead to a long-term decline in the owned fleet of Japanese shipowners.
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日本船主、船舶から航空機JOLCOへシフト 新造船発注見送り、中国建造リスク
複数の日本船主が本業の新造船発注からJOLCO(Japanese Operating Lease with Call Option)スキームの航空機へ投資先をシフトしている。米政府の中国建造船への入港手数料の課金問題や新造船価格の高止まりが背景にある。日本船主は足元で本業である新造船への投資は(続きは本文でお読みください)
この記事のポイント
→日本船主は償却資産を確保するための投資先として「安全資産」(日本船主)のJOLCOでの航空機への投資にシフトしている。
→日本船主が本業の新造船に投資しないことで、長期的には日本船主の保有船が減少するリスクが指摘されている。
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