Filipino Seafarers Ordered to Avoid Red Sea フィリピン人船員の船舶、紅海を回避義務

Filipino Seafarers Ordered to Avoid Red Sea
DMW Issues Advisory No. 21, Impact Likely on Japanese Merchant Fleet

フィリピン人船員の船舶、紅海を回避義務
DMWが勧告第21号を発出、日本商船隊の配船に影響も

In response to a series of armed attacks by Houthi forces in the Red Sea and the Gulf of Aden, the Philippine Department of Migrant Workers (DMW) has issued Advisory No. 21. The advisory effectively mandates vessels carrying Filipino crew members to avoid navigating through the affected region.

Japanese shipping majors have commented on the Red Sea route during their earnings briefings,
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Photo by iSock, Gard

Key Points of the Article

→ Filipino seafarers are estimated to comprise 60–70% of foreign crew members aboard Japanese-operated ocean-going vessels. The latest advisory may therefore necessitate significant adjustments to shipping routes and deployment schedules.

→ The Philippine government, prioritising the safety of its nationals, has clarified that under the new advisory, Filipino seafarers have the absolute right to refuse passage through the affected areas. Furthermore, consent previously granted may be withdrawn at any time.

フィリピン人船員の船舶、紅海を回避義務
DMWが勧告第21号を発出、日本商船隊の配船に影響も

紅海・アデン湾で相次ぐフーシ派による武装攻撃を受け、フィリピン労働移民省(Department of Migrant Workers, DMW)は「勧告第21号(Advisory No. 21)」を発出した。同勧告は、フィリピン人船員が乗船する船舶に対し、同海域の回避航行を事実上義務付ける内容となっている。日本の海運大手は、決算会見で紅海ルートについて、   

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この記事のポイント

→日本の外航商船隊における外国人船員の6〜7割はフィリピン人が占めるとされ、今回の勧告は航路や配船スケジュールの再編を迫る影響力を持つ。

→フィリピン政府はフィリピン人船員の安全を優先させるため、同勧告では、フィリピン人乗組員には航行拒否の絶対的権利が認められており、事前に同意した場合でも後から撤回が可能との見解を示した。

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