FT Report Features U.S. Expert Karatzas on the Realities of the NSR FT記事、米専門家Karatzas氏が語る北極海航路

Container Shipping Lines Wary of Arctic Sea Route — FT Report Features U.S. Expert Basil Karatzas on the Realities of the NSR

コンテナ船社、北極海航路に慎重姿勢 FT記事、米専門家Basil Karatzas氏が語るNSRの現実

On 9 June, the Financial Times published an article entitled “Shipping lines go cool on Arctic Ocean route.” In the piece, the FT explained that although the Northern Sea Route (NSR) has drawn attention from certain countries as a shortcut linking Asia and Europe, (full text continues below).

Photo courtesy by Arctic Council Organization, iStock, FT

Key Points of the Article
→ Basil Karatzas, a New York-based maritime finance expert, told FT reporters that “the NSR is isolated and cannot support year-round navigation,” further stressing that private capital involvement would require long-term contracts and government backing.
→ Maritime Bridge Japan (MBJ), which has a long-standing relationship with Basil Karatzas, conducted a follow-up interview with him to explore the challenges of the NSR, its geopolitical risks, insurance and legal protection issues, and prospects for green trade, as discussed in the FT article.

コンテナ船社、北極海航路に慎重姿勢 FT記事、米専門家Basil Karatzas氏が語るNSRの現実

 英フィナンシャル・タイムズは6月9日付で、「コンテナ船社、北極海航路に慎重姿勢」(Shipping lines go cool on Arctic Ocean route)という記事を配信した。その中でFTは、北極海航路(NSR)がアジアと欧州を結ぶ短絡ルートとして一部の国で注目されているものの、(続きは本文でお読みください)

この記事ポイント

→米ニューヨークを拠点とする海事ファイナンス専門家、バジル・カラツァス(Basil Karatzas)氏はFT記者の取材に応じ、この記事の中で「NSRは孤立しており、通年運航ができない」と語ったうえで、民間資金の関与には長期契約や政府支援が不可欠だと指摘した。

→バジル・カラツァス氏と旧知の仲であるMaritime Bridge Japan(MBJ)は今回、カラツァス氏に改めて、FTに語ったNSRの課題、地政学的リスク、保険や法的保護の課題、さらにはグリーントレードへの展望についてインタビューした。

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