Interview with Klaveness EVP Michael Jørgensen クラブネス、マイケル・ヨルゲンセン副社長インタビュー(Part2)

Strengthens presence in Japan through digital collaboration
日本での存在感をデジタル協業で強化
Possibilities for Collaboration
— How do you view collaboration with Japanese shipowners?
“We place strong emphasis on smaller Japanese shipowners. It is vital that they always feel, ‘Klaveness is looking out for us’. For vessels participating in our pool, we provide support for performance improvements, and we also share the costs of energy saving devices/solutions investments. Recently, we introduced ‘Shipshave In transit cleaning of hulls (ITCH)’ investments into pool vessels, improving fuel efficiency through cleaning and coating.”
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
Photo courtesy by Klaveness

協業の可能性
― 日本の船主との協業をどのように見ていますか。
「当社は小規模な日本の船主を特に重視している。彼らが常に『クラブネスは自分たちの味方だ』と感じられることが重要だ。プールに参加する船舶については性能向上の支援を行い、省エネ機器やソリューションへの投資も費用を分担している。最近では『Shipshave In transit cleaning of hulls(ITCH)』をプール船に導入し、清掃やコーティングによって燃費を改善した」
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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