Iino Kaiun launches its first Very Large Ethane Carrier 飯野海運、初の大型液化エタン船を投入

Long-term charter to INEOS and sustainable finance accelerate decarbonisation strategy


INEOS向け長期貸船契約とサステナブルファイナンスで脱炭素戦略を加速

Iino Kaiun Kaisha Ltd (IINO LINES) has announced the delivery of its first Very Large Ethane Carrier (VLEC), the IINO INEOS VESTA, built at HD Hyundai Heavy Industries in Ulsan, South Korea. The vessel has been secured under a long-term charter to INEOS Europe AG of Switzerland.

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Key points of the article
→ This is Iino Kaiun’s first ethane dual-fuel vessel, designed as an environmentally friendly ship capable of significantly reducing CO₂ emissions compared with conventional fuel-oil-powered vessels.
→ Financing for construction was arranged under the “Sustainable Shipping Impact Finance” framework introduced by Mizuho Bank, embedding a structure that supports decarbonisation also from the financial side.

飯野海運、初の大型液化エタン船を投入
INEOS向け長期貸船契約とサステナブルファイナンスで脱炭素戦略を加速

飯野海運(Iino Kaiun Kaisha Ltd、IINO LINES) はこのほど、スイスのINEOS Europe AG社向けに長期貸船する大型液化エタン船(VLEC)の1番船「IINO INEOS VESTA」が韓国・蔚山のHD現代重工業で竣工したと発表した。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

この記事のポイント

→本船は飯野海運にとって初のエタン二元燃料船であり、従来の重油専焼船に比べてCO₂排出量を大幅に削減可能とする環境対応船である。

→建造資金調達にはみずほ銀行が導入した「サステナブルシッピング・インパクトファイナンス」が適用され、金融面からも脱炭素を後押しする枠組みが組み込まれた。

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