Supramax holds unexpectedly firm at $18,000 スープラマックス 想定外の18,000ドル好調維持

Operators face FFA losses, but exemption from USTR levy applies
FFAで逆ザヤオペも、USTRの適用外で
The market for Supramax bulk carriers of around 52,000 deadweight tonnes has remained unexpectedly strong. Daily charter rates have exceeded $18,000, making them the highest among dry bulk segments apart from the largest Capesize vessels.
Key points of the article
→ With regard to the port fees announced by the USTR from October onwards, vessels that meet certain conditions — namely those below 55,000 dwt capacity or those carrying individual bulk parcels of less than 80,000 dwt — are exempt, providing a clear advantage.
→ On the other hand, in the FFA market, operators who judged the outlook to be weakening and locked in Supramax charter rates at lower levels are now facing settlement losses as a result.
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スープラマックス、想定外の18,000ドル好調維持 FFAで逆ザヤオペも、USTRの適用外で。
外航海運のバルクキャリアで52,000重量トン型の「スープラマックス」市況が予想外の好調を維持している。1日当たりの用船料は18,000ドル超とドライバルクで最大船型のケープサイズを除けば、最も高値だ。
この記事のポイント
→USTRが予告している10月以降の入港手数料についても一定の条件をクリアすれば、容量が55,000 DWT以下、または個別バルク容量が80,000 DWT以下の船舶に該当するため課金されないというメリットもある。
→一方、FFA市場では市況が弱含みで推移すると判断してスープラマックス用船料を安値で固定したオペレーターは逆ザヤの精算に直面している。
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