Petrofin Research Highlights Polarisation of Greek Shipowners Petrofin Researchが分析 ギリシャ船主の二極化

Consolidation Among Majors, Decline of Smaller Owners Accelerates — A Challenge Shared with Japanese Shipowners
大手集中と小規模船主淘汰が加速 日本船主と共通の課題も
Petrofin Research, the authority on Greek maritime finance led by Ted Petropoulos, has released its report, Key Developments of Greek Shipping in 2024 and Prospects for 2025. Since its establishment in 1998, Petrofin has continuously monitored the world’s largest Greek fleet, publishing regular findings on fleet size and financial structures.
Key Points of the Report
→ In its latest study, Petrofin revealed that the growth of Greek shipowners has slowed, with the number of owners in decline and a marked acceleration of consolidation into major companies.
→ The report also identified investment restraint in dry bulk and tankers, rising orders of LNG and LPG carriers, and lingering uncertainty over fuel transition as distinctive features of Greek shipowners’ investment stance.
Graph image by Petrofin Research
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”
Petrofin Researchが分析 ギリシャ船主の二極化 大手集中と小規模船主淘汰が加速 日本船主と共通の課題も
ギリシャ海運金融調査の権威であるPetrofin Research(テッド・ペトロプロス代表)はこのほど「ギリシャ海運業の2024年主要動向と2025年展望」を発表した。ペトロフィンは1998年に設立されて以降、世界最大を誇るギリシャ船隊について、船隊規模、金融面から継続調査を行い発表している。
この記事のポイント
→今回のレポートでペトロフィンは、ギリシャ船主の成長が鈍化し、船主数が減少、大手企業への集約が加速している実態を明らかにした。
→報告はまた、ドライバルクやタンカーへの投資抑制、LNG・LPG船の増加、燃料転換を巡る迷いなど、ギリシャ船主特有の投資姿勢を指摘している。
Graph image by Petrofin Research
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
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