LNG Dual-Fuel Vessels Set to Shape the Next Decade of Shipping LNGデュアルフューエル船が今後10年の海運を形づくる

Columbia Group Sees Tailwinds for Japan’s Shipping Industry
コロンビア・グループ、日本の海運業界に追い風
Columbia Group, a leading ship management company, has forecast that LNG-powered dual-fuel vessels will dominate the shipping industry over the next decade, as no scalable zero-carbon fuel has yet emerged.
Key Points of the Article
→ According to Columbia’s report, by the end of 2025 nearly half of global newbuilding orders will be for dual-fuel vessels, with around 70% of those adopting LNG propulsion.
→ Japanese majors, including NYK, MOL and K Line, are accelerating the introduction of LNG-powered dual-fuel vessels, particularly in the car carrier segment, while also advancing the development of bunkering hubs in Yokohama and Nagoya.
Photo courtesy by Columbia Group, IHI, Wärtsilä, Flex,NYK
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LNGデュアルフューエル船が今後10年の海運を形づくる コロンビア・グループ、日本の海運業界に追い風
船舶管理大手コロンビア・グループは、拡張性のあるゼロカーボン燃料が依然存在しない中で、LNG推進を中心とするデュアルフューエル船が今後10年の海運業界を主導すると予測した。
この記事のポイント
→コロンビアのレポートによると、2025年末までに世界の新造船発注の約半数がデュアルフューエル船となり、その7割がLNG推進を採用する見通しである。
→日本勢は日本郵船や商船三井、川崎汽船ら日本の海運大手も自動車専用船を軸にLNG推進を中心とするデュアルフューエル船の導入を加速させており、横浜や名古屋でバンカリング拠点の整備を進めている。
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