A Sharp Divergence Emerges Between VLCC and LNG Tanker Markets  VLCCとLNGタンカー市況に深い乖離

A Reversal Driven by Supply Structures and Shifting Demand Realities

供給構造と需要の現実が生む逆転現象

A striking divergence has opened up between the markets for VLCCs (Very Large Crude Carriers) and LNG carriers, both of which transport fossil fuels. The typical breakeven level is estimated at around $32,000 per day for VLCCs and about $80,000 per day for LNG carriers.

Key Points of This Article
→ At present, VLCC spot charter rates are soaring close to $100,000 per day, while LNG carriers have slumped to $17,000 per day, falling far below their breakeven line.
→ Underlying this reversal are structural factors, where a concentration of newbuilding orders intersects with revised demand forecasts.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

VLCCとLNGタンカー市況に深い乖離

供給構造と需要の現実が生む逆転現象

同じ化石燃料を運ぶVLCC(超大型原油タンカー)とLNGタンカーの市況に、かつてない乖離が生じている。一般的な採算ラインはVLCCが1日当たり約32,000ドル、LNG船は同80,000ドル前後とされる。

この記事のポイント

→足元ではVLCCスポット用船料が1日当たり100,000ドル目前まで高騰する一方、LNG船は同17,000ドルに沈み、採算ラインを大幅に割り込んでいる。

→背景には、造船発注の偏在と需要見通しの修正が交錯する構造的要因が横たわる。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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