Yangzijiang Shipbuilding Cancels Four New MR over Suspected US Sanctions Breach 揚子江船業 米制裁疑惑でMR4隻を解約

China’s largest private shipbuilding group with YAMIC under its umbrella moves to mitigate risk

傘下にYAMICを持つ中国最大手の民間造船グループがリスク回避

Yangzijiang Shipbuilding (YANGZIJIANG SHIPBUILDING (HOLDINGS) LTD.), the largest private shipbuilding group in China, has terminated shipbuilding contracts for four MR product tankers with a total value of approximately USD 180 million, which had been scheduled for delivery between 2026 and 2027, citing concerns that the contracts could violate United States sanctions laws and regulations.

Key Takeaways from This Article

→ The company reported the matter to the Singapore Exchange (SGX) on 27 September. According to the disclosed statement, the direct reason was the emergence of “suspicions that the sole shareholder of the buyer involved in the contract had been engaged in a scheme to circumvent US sanctions.”

→ In recent years, Japanese shipyards, trading houses and brokers have also expanded their dealings with the group, raising the possibility that heightened compliance risks could spill over when intermediating between Chinese shipyards and shipowners.

Photo courtesy = YANGZIJIANG SHIPBUILDING (HOLDINGS) LTD

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

揚子江船業、米制裁疑惑で新造MR4隻を解約 

傘下にYAMICを持つ中国最大手の民間造船グループがリスク回避

 中国の民間最大手造船グループである揚子江船業(YANGZIJIANG SHIPBUILDING (HOLDINGS) LTD.)が、米国の制裁法規制に抵触する恐れがあるとして、2026~27年引き渡し予定だったMR型プロダクトタンカー(MR product tanker)4隻(総額約1億8,000万ドル)の造船契約を解除した。

この記事のポイント

→9月27日付でシンガポール証券取引所(SGX)に報告した。開示された声明によれば、契約の相手方である買主の単独株主に「米制裁回避スキームに関与していた疑い」が生じたことが直接の理由だとしている。

→近年、日本の造船所や商社、ブローカーも同グループとの取引を拡大させており、中国造船所と船主の仲介を行う際、コンプライアンス・リスクの高まりが波及する可能性がある。

Photo courtesy=YANGZIJIANG SHIPBUILDING (HOLDINGS) LTD

You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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