Japanese shipowners push bullish charter renewals despite volatility in the Cape日本船主、ケープ変動も強気の契約更改

Operators adopt a wait-and-see stance. Brazilian iron ore fills the gap for China in place of Australian supply.
日本船主、ケープ市況変動も強気の契約更改 オペレーターは様子見。中国向け鉄鉱石、ブラジル産が豪州産を穴埋めで
Since October, while the Capesize market has been experiencing sharp fluctuations, Japanese shipowners have shown a strong stance in renewing time charter rates for Capesize vessels.
Key points of this article
→ When China announced, from October onwards, a temporary suspension of iron ore imports from Australia’s main supplier, the BHP Group, Capesize rates plummeted. Subsequently, at one point they saw the largest drop of the year, but as of 17 October on the London market, Capesize spot charter rates have recovered to around USD 25,000–26,000 (an increase of about USD 500 on the previous day on certain routes).
→ Trading house shipping divisions in Japan and overseas brokers are also conducting charter negotiations for newly built Capesize bulkers ordered by Japanese shipowners and approaching delivery, and at present they appear to be offering “bullish” charter rates in negotiations with operators.
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日本船主、ケープ市況変動も強気の契約更改。オペレーターは様子見。中国向け鉄鉱石、ブラジル産が豪州産を穴埋めで
10月以降、ケープサイズ市況が激しく変動している中、日本船主がケープサイズの定期用船料の契約更改で強気の姿勢を見せている。
この記事のポイント
→中国が10月以降、豪州主力のBHPグループの鉄鉱石輸入を一時停止することを発表した時点でケープサイズは急落。その後、一時は今年最大の落ち込み幅となったが、現在は10月17日付ロンドン市場のケープサイズのスポット用船料が約25,000-26,000ドル(特定ルートの事例で前日比約500ドル高)まで戻している。
→日本の商社船舶部、海外ブローカーも日本船主が発注、竣工が近づいている新造ケープサイズ・バルカーの用船交渉を実施しており、足元ではオペレーターに対し「強気」の用船料を提示して交渉している模様だ。
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