Dry bulk sector: Is Diana’s acquisition of Genco inevitable?  ドライバルク事業、ダイアナのジェンゴ買収は必然か

Asset play drives fleet expansion as M&A momentum accelerates in Japan

アセットプレーで規模拡大、日本でもM&Aの動きが加速

Diana Shipping (NYSE:DSX), the Greece-based dry bulk shipowner listed on the New York Stock Exchange, announced on the 24th that it has submitted a takeover proposal to the board of Genco Shipping & Trading (NYSE:GNK), another publicly traded dry bulk owner.

Key points of this article

→ In the shipping industry, the conventional line between “tonnage providers”, who own the physical assets, and “operators”, who manage transport services, has historically been clearly drawn. However, in recent years operators themselves have increasingly moved into asset play (investment business), aiming to consolidate owned tonnage.

→ The backdrop is the expanding dry bulk market and the sharp rise in newbuilding prices. Acquiring an entire shipowner through M&A has become a mainstream method of rapidly increasing fleet size, and similar moves are expected to accelerate in Japan.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

ドライバルク事業、ダイアナのジェンゴ買収は必然か

アセットプレーで規模拡大、日本でもM&Aの動きが加速

 ニューヨーク証券取引所に上場するギリシャ系ドライバルク船主ダイアナ・シッピング(Diana Shipping、NYSE:DSX)は24日、同じく上場するドライ船主ジェンコ・シッピング&トレーディング(Genco Shipping & Trading、NYSE:GNK)の取締役会に対し、買収を提案したと発表した。

この記事のポイント

→海運では従来、資産保有主体である「トンネージ・プロバイダー」と、輸送を担う「オペレーター」は明確に分かれていたが、近年はオペレーター自身が保有船の統合を狙ってアセットプレー(投資事業)に踏み出す動きが強まっている。

→背景にあるのは広がるドライバルク市場と、新造船価格の高騰だ。船主そのものをM&Aで「丸ごと」買収することで、即座に船隊を増強する手法が主流となり、日本でもこうした動きが加速する見通しである。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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