Capesize Market Surges Above USD 37,000 ケープサイズ市況、3万7,000ドル台に急騰

BDI Approaches Two-Year High as China Shifts to Brazil Following Ban on BHP Ore

BDIは2年ぶり高値圏へ 中国はBHP鉄鉱石禁輸でブラジルへシフト

The charter rates for Capesize bulk carriers transporting iron ore are soaring. In the London market on 28 November, the average spot rate across major routes rose by USD 2,025 from the previous day to reach USD 37,158 per day, while the Baltic Dry Index (BDI) approached its highest level in nearly two years.

Key Points of This Article

→ According to Reuters, China Mineral Resources Group (CMRG), the state-owned iron ore purchasing agency, instructed steel mills and traders on 20 November to suspend new cargo purchases of the low-grade iron ore “Jinbao fines” supplied by Australia’s BHP (BHP Group).

→ Expectations are spreading across the shipping market that China will diversify procurement towards Brazilian iron ore, increasing tonne-mile demand through longer-haul routes, which has become a primary driver supporting the surge in the Capesize market.

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ケープサイズ市況、3万7,000ドル台に急騰

BDIは2年ぶり高値圏へ 中国はBHP鉄鉱石禁輸でブラジルへシフト

 鉄鉱石を運ぶケープサイズバルカーの用船料が急騰している。11月28日付ロンドン市場では、主要航路平均スポット用船料が前日比2,025ドル高の1日当たり3万7,158ドルに達し、Baltic Dry Index(BDI)は約2年ぶりの高値圏へと接近した。

この記事のポイント

→ロイター通信によると、中国の国有鉄鉱石購買機関China Mineral Resources Group(CMRG)は11月20日、製鉄所やトレーダーに対し、豪州BHP(BHP Group)が供給する低品位鉄鉱石「Jinbao fines」について新規貨物購入を停止するよう指示した。

→中国がブラジルからの鉄鉱石調達を検討するなど長距離航路によるトンマイル需要の増加という観測が海運市場に広がり、ケープ市況押し上げの主要因となった。

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