Metizoft “Digital Transformation That Follows a Vessel to the End”  メティゾフト「船を最後まで見届けるDX」

Begins Full-Scale Entry into the Japanese Market Supporting Transparency Across the Maritime Lifecycle Through IHM and Integrated ESG Management

日本市場へ本格参入、IHMとESG統合管理で海運ライフサイクルの透明化を支援

Norway-based maritime digital-transformation company Metizoft is accelerating its full-scale expansion into the Japanese market. The company, which has a global track record in compiling and maintaining Inventories of Hazardous Materials (IHM) during shipbuilding and in providing recycling-supervision services at the dismantling stage, has in recent years extended its business into areas that are rapidly gaining importance, including integrated ESG (environmental, social and governance) report management, Life Cycle Assessment (LCA), chemical-substance management and emissions optimisation during vessel operation.

Key Points of This Article

→ Clement Chang , APAC & Middle East CEO, who spoke with Maritime Bridge Japan, points out that in the maritime industry ESG is no longer merely a disclosure obligation but is becoming “part of the business itself.”

→ The transition requires “lifecycle DX” that connects construction, operation and dismantling, and for Japanese companies — which operate the world’s broadest mix of vessel types and international networks — Metizoft’s initiatives could translate directly into competitiveness.

「船を最後まで見届けるDX」──Metizoft、日本市場へ本格参入

IHMとESG統合管理で海運ライフサイクルの透明化を支援

 ノルウェーを拠点とする海運DX企業Metizoft(メティゾフト)が、日本市場での展開を本格化している。船舶建造時の有害物質目録(IHM:Inventory of Hazardous Materials)の作成・維持管理と、解体段階でのリサイクル監督サービスで世界的実績を持つ同社は、近年急速に求められるESG(環境・社会・ガバナンス)レポート統合管理やLCA(ライフサイクルアセスメント)、化学物質管理、運航時排出最適化といった領域まで事業を拡大してきた。

この記事のポイント

→Maritime Bridge Japanの取材に応じたClement Chang 氏(张一新、APAC & Middle East CEO)は、海運業界においてESGが単なる開示義務ではなく「事業そのもの」に変わりつつあると指摘する。

→その転換に必要なのは、建造・運航・解体をつなぐ“ライフサイクルDX”であり、世界最多の多船種と国際ネットワークを持つ日本企業にとって、Metizoftの取り組みは競争力に直結する可能性がある。

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