Aframax exceeds USD 64,000, LR2 shifts to heavy fuel oil transport アフラ型64,000ドル超、LR2が「重油輸送」へ転換

35 vessels change trade; VLCCs also surpass USD 130,000, drawing attention back to crude oil transport
35隻がシフト、VLCCも13万ドル超、原油輸送に脚光
Spot charter rates for Aframax tankers are surging. According to data from Signal Ocean and other sources, scrubber-equipped Aframax vessels are earning just over USD 64,000 per day, significantly higher than the approximately USD 40,000 per day for LR2s (scrubber-equipped), creating a differential of more than USD 24,000 per day.
Key points of this article
→ In the market, this profitability gap has prompted a wave of LR2 product tankers, which normally carry petroleum products such as jet fuel, to move into the “dirty” segment transporting crude oil and fuel oil.
→ According to multiple data sources, nine LR2s switched from clean to dirty trades in the first four days of November alone, and a total of 35 vessels have converted since the start of the year.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”
Photo by CSSC
アフラ型64,000ドル超、LR2が「重油輸送」へ転換
35隻がシフト、VLCCも13万ドル超、原油輸送に脚光
アフラマックスのスポット用船料が急騰している。Signal Oceanなどのデータによると、スクラバー搭載アフラマックスは1日当たり64,000ドル強と、LR2(スクラバー)の約40,000ドルを大きく上回り、1日当たり24,000ドル強の値差が発生している。
この記事のポイント
→市場ではこの収益格差を背景に、石油製品(ジェット燃料など)を運ぶプロダクトタンカーのLR2が次々と「ダーティー(原油・重油)」市場に転身している。
→複数のデータによると、石油製品から重油輸送へ転身したLR2型は11月の最初の4日間だけで9隻、年初来で35隻がクリーンからダーティーへ切り替わった。
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