Bulk Carrier Orders Plummet to 76 Ships in H1 from 355 a Year Earlier上期の世界のバルカー発注、前年の355隻から76隻へ激減

Bulk Carrier Orders Plummet to 76 Ships in H1 from 355 a Year Earlier
Japanese Owners Take a Wait-and-See Stance Amid High Newbuilding Prices and China Risk
上期の世界のバルカー発注、前年の355隻から76隻へ激減 日本船主も様子見姿勢、新造価格と中国リスクが重荷
Global orders for new bulk carriers saw a sharp deceleration in the January–June period of 2025. According to the latest report from leading Greek shipbroker Xclusiv Shipbrokers, the number of newbuilding contracts in the dry bulk sector fell significantly from 355 vessels in the same period last year to just 76.
In response to a query from MBJ, a senior official at a major shipowning company commented, “(Please read the full article to continue from here).
Photo, China shipbuilding
Key Points of the Article
→ The ordering strategy of Japanese shipowners, who in recent years have allocated a portion of their newbuilding contracts to Chinese yards, is beginning to waver.
→ Newbuilding orders for gas carriers in the first half of 2025 also fell sharply to 44 ships globally, down from 158 the previous year. However, many view this as a temporary “pause” rather than a sustained decline.

上期の世界のバルカー発注、前年の355隻から76隻へ激減
日本船主も様子見姿勢、新造価格と中国リスクが重荷
2025年1~6月期の世界のバルクキャリア新造船発注が急減速している。ギリシャの大手海運ブローカー、Xclusiv Shipbrokersの最新レポートによると、ドライバルクセクターの新造船契約数は前年同期の355隻から76隻へと大幅に減少した。MBJの取材に対し、大手船主関係者は、(ここから先は本文をお読みください)
この記事のポイント
→ここ数年、新造船発注の一部を中国造船所に振り分けて構築してきた日本船主の発注戦略が揺らぎつつある。
→2025年上期のガスキャリア新造船契約も世界全体で44隻と、前年の158隻から大幅に減少した。しかし、これは一時的な「休止」との見方が支配的だ。
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