Chinese Shipbuilding: “Revival and Rebirth” or “A Road Once Travelled”? 中国造船、「再生・復活」か「いつか来た道」か

New Dayang Shipbuilding and Hengli Heavy Industry secure orders from Japanese owners

中国造船、「再生・復活」か「いつか来た道」か

新大洋造船(New Dayang Shipbuilding)、恒力重工(Hengli Heavy Industry)ら日本勢からも受注

Among China’s shipyards, some that once collapsed into bankruptcy have revived with the backing of new sponsors and are now increasing their presence with a growing list of fresh orders.

Key Points

→ Following the September 2008 collapse triggered by the Lehman Shock, a wave of private, newly-established Chinese shipyards fell into bankruptcy due to defaults.

→ Subsequently, with financial support from the Chinese government to promote ship exports, one after another of these private shipyards returned to business. Today, they are once again taking orders for newbuildings from Japanese shipowners and trading houses.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

Photo courtesy =New Dayang, SUMEC

中国造船、「再生・復活」か「いつか来た道」か

新大洋造船(New Dayang Shipbuilding)、恒力重工(Hengli Heavy Industry)ら日本勢からも受注

中国造船所の中で、かつては一度倒産しながらも、新たなスポンサーの出資を受け復活、足元では多くの新造船を受注している造船所が存在感を増している。

この記事のポイント

→2008年9月に発生したリーマン・ショック後、中国の民間系の新興造船所は次々と債務不履行で倒産した。

→その後、中国政府の新造船輸出支援の資金援助もあり、次々と民間の中国造船所が復活。現在では日本船主や商社からも新造船を受注している。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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