ClassNK Issues Consecutive Approvals for New Technologies ClassNK、新技術を相次ぎ認証

Low-pressure liquefied CO2 cargo tank by Mitsubishi Shipbuilding and spray-type insulation system by Nihon Shipyard and Hankuk Carbon
三菱造船の低圧液化CO₂貨物タンクと、日本シップヤード・Hankuk Carbonのスプレー式防熱システム
ClassNK, the non-profit classification society the Nippon Kaiji Kyokai, issued an Approval in Principle (AiP) on 3 December for a spray-type insulation system designed for LNG and ammonia fuel IMO Type B tanks developed jointly by Nihon Shipyard and South Korea-based Hankuk Carbon, followed by a General Design Approval (GDA) on 5 December for a low-pressure liquefied CO2 cargo tank under development by Mitsubishi Shipbuilding.
Key Points of the Article
→ As demand increases for the construction of next-generation fuel vessels and CO2 transport ships toward decarbonisation, the establishment of new standards for safety assessment of large tank technologies has become an urgent priority.
→ In securing competitiveness of domestic shipbuilding and materials technologies and accelerating the transition to alternative fuels, the consecutive approvals granted by ClassNK mark a significant milestone in supporting industrial transformation from the perspective of safety.
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ClassNK、新技術を相次ぎ認証 LNG・アンモニア燃料とCO₂輸送
三菱造船の低圧液化CO₂貨物タンクと、日本シップヤード・Hankuk Carbonのスプレー式防熱システム
一般財団法人日本海事協会(ClassNK)は、12月3日に日本シップヤードと韓国Hankuk Carbonが共同開発したLNGおよびアンモニア燃料IMOタイプBタンク向けスプレー式防熱システムに対する基本設計承認(AiP)を発行し、続く12月5日には三菱造船が開発する低圧液化CO₂貨物タンクに対して一般設計承認(GDA)を発行した。
この記事のポイント
→脱炭素化に向け次世代燃料船とCO₂輸送船の建造需要が高まるなか、大型タンク技術の安全評価に関する新たな基準整備が急務となっている。
→国内造船・材料技術の競争力確保と燃料転換の加速に向け、ClassNKが相次ぎ認証を与えたことは、産業変革を安全面から支える大きな節目となった。
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