Clyde & Co Issues Warning on Water Scarcity, Clyde & Coが水不足へ警鐘、海運業界の今

Clyde & Co Issues Warning on Water Scarcity — A Call to Reconsider International Water Shipping
Clyde & Coの水不足への警鐘、海運業界はどうとらえるか。国際間での水輸送が必要な時代に
As global water scarcity intensifies, UK-based international law firm Clyde & Co has recently released a report titled “Water Scarcity: Emerging Risk and Implications”, analysing the impact of water shortages across industries and the associated insurance risks. While demand for freshwater resources continues to rise rapidly, Japan’s shipping industry—led by NYK Line in the 1990s—(continued in the main article).
Key Points:
→ The shipping industry began researching water transport over 30 years ago using tankers and purpose-built flexible bags, but large-scale, cross-border water transportation has yet to be put into practical use.
→ In Japan, companies such as NYK Line envisioned using flexible bags for international water transport during the 1990s. However, issues regarding the durability of the bags and cost-efficiency remain key challenges.

Clyde & Coの水不足への警鐘、海運業界はどうとらえるか。国際間での水輸送が必要な時代に
世界的に水不足が深刻化する中、イギリスの国際法律事務所Clyde & Coは最近、各産業への影響と保険リスクを分析した報告書「Water Scarcity: Emerging Risk and Implications(水不足:新たなリスクとその影響)」を発表した。水資源への需要が急増する一方で、日本の海運業界では1990年代に日本郵船が、(続きは本文をお読みください)
この記事のポイント
→海運業界では30年以上前からタンカーや専用バッグを用いた水輸送の研究が行われてきたが、国際間を移動する本格的な水輸送はいまだ実用化には至っていない。
→日本においても1990年代に日本郵船などがフレキシブルバッグを用いた国際水輸送を構想したが、水バッグの耐久性やコスト面をどのように克服するかが課題となった。
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