From Dry Bulk to VLCCs and LNG Carriers: NYK Research Group’s SummaryドライバルクからVLCC・LNG船まで 日本郵船調査グループ

The 2025 Market Driven by the “Newbuilding Supply Cycle”
新造船の「供給サイクル」が主導する2025年市場
The 2025 shipping market is expected to be driven more by a “turning point in the vessel supply cycle” than by cargo demand.
Key Points of This Article
→ According to the latest analysis in the “2025 Outlook for the Dry-Bulk and Tanker Shipping Markets” compiled recently by the research group of NYK, delivery volumes for Capesize, Panamax and Handymax vessels will remain elevated through 2025–26, reflecting the surge of orders placed during the 2021–23 boom.
→ Meanwhile, VLCC crude tankers and LNG carriers were ordered in large numbers in 2023–24 against a backdrop of energy security concerns and geopolitical tensions, with a supply wave expected to arrive in 2026–27. The year 2025 will be one in which each segment must confront its own “peak of supply”.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

ドライバルクからVLCC・LNG船まで 日本郵船調査グループまとめ
新造船の「供給サイクル」が主導する2025年市場
2025年の海運マーケットは、貨物需要よりも「船腹供給サイクルの転換」が主役となる見通しだ。
この記事のポイント
→日本郵船調査グループがこのほどまとめた「2025 Outlook for the Dry-Bulk and Tanker Shipping Markets 海上荷動きと船腹需給の見通し」の最新分析によれば、ケープサイズ、パナマックス、ハンディマックスの各船型は、2021~23年の発注ブームの影響として、2025~26年にかけて竣工が高水準で続く。
→一方で、原油タンカーのVLCCとLNG船は、エネルギー安全保障と地政学的緊張を背景に2023~24年に大量発注され、2026~27年にかけて供給波が押し寄せる。2025年は、各セグメントがそれぞれの「供給の山」と向き合う試練の一年となる。
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