Frontline CEO “No Specific Hostile Acts Against Shipping Confirmed” フロントライン「船舶への敵対行為は確認されていない」

Frontline CEO Lars H. Barstad: “No Specific Hostile Acts Against International Shipping Confirmed at Present” — But “Tensions Are Rising”

フロントラインCEO、ラース・H・バースタッド氏「現時点で国際海運に対する具体的な敵対行為は確認されていない」―ただし「緊張感は高まっている」

Lars H. Barstad, CEO of Frontline Management AS / Frontline PLC, which owns and operates the world’s largest crude oil tanker fleet, responded to an email inquiry from Maritime Bridge Japan on the evening of June 16 (Japan time), outlining the company’s current operational policy regarding the risks in the Strait of Hormuz.

Regarding risk assessments for transiting the Strait, Mr. Barstad stated: “Tensions are rising, but at this time, no specific hostile acts against international shipping have been confirmed. Frontline will continue to monitor the situation closely and respond accordingly.” He also clarified a portion of remarks attributed to him in an article published by the Financial Times on June 14.

“The quote by the Financial Times was not entirely accurate. What I actually said was that ‘only a very limited number of shipowners, including Frontline, are willing to commit to new charter contracts into the Arabian Gulf (AG),’ and that remains true as of June 14,” he explained.

Key Points of This Article:

  • How the CEO of Frontline, which operates 84 vessels including VLCCs, Suezmaxes, and Aframax/LR2s, assesses the risks surrounding the Strait of Hormuz.
  • Whether Asian oil companies may shift procurement away from the Arabian Gulf and toward the Atlantic Basin amid the turmoil.

Read on for more details below.

Photo courtesy, Frontline, iStock,

フロントラインCEO、ラース・H・バースタッド氏「現時点で国際海運に対する具体的な敵対行為は確認されていない」―ただし「緊張感は高まっている」

 世界最大の原油タンカー船隊を保有・運航するフロントライン(Frontline Management AS/Frontline PLC)のCEO、ラース・H・バースタッド(Lars Barstad)氏は日本時間6月16日夕、Maritime Bridge Japanの電子メール取材に応じ、今後のホルムズ海峡リスクに関する同社の運航方針について回答した。

 ホルムズ海峡の通航におけるリスク評価について、バースタッド氏は「緊張は高まっているが、現時点で国際海運に対する具体的な敵対行為は確認されていない。フロントラインとしても情勢を注視しながら対応していく」と述べた。一方、6月14日に英フィナンシャル・タイムズに掲載された自身の発言について、一部訂正した。

 「フィナンシャル・タイムズの引用は正確ではない。実際に私が述べたのは『フロントラインを含むごく少数の船主しか、新たなチャーター契約をアラビア湾(AG)に向けて締結しようとしていない』という点であり、これは6月14日時点でも変わっていない」と説明した。

この記事のポイント

  • VLCC、スエズマックス、アフラマックス/LR2を計84隻運航するフロントラインCEOがホルムズ海峡リスクをどう見るか。
  • アジアの石油会社がアラビア湾の混乱を避け、アトランティック・ベイスン(大西洋側)からの調達へとシフトする可能性があるか。

続きは以下からお読みください。

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