Furuno Electric to Equip NYK’s PCTC with Navigation Support System 古野電気、日本郵船のPCTCに操船支援システム

Utilising Technology from the Autonomous Ship Project “MEGURI2040”

無人運航船プロジェクト「MEGURI2040」の技術生かす

Furuno Electric (FURUNO ELECTRIC, headquartered in Nishinomiya, Hyogo) has announced that it will pre-install autonomous navigation technology—developed through its participation in the autonomous ship project “MEGURI2040”—on a new pure car and truck carrier (PCTC) ordered by NYK and scheduled for delivery in March 2026.

Key points of this article

→ The system to be installed is an autonomous navigation package centred on a “collision-avoidance navigation support system”, incorporating advanced functions such as sensor data integration, collision-risk assessment, and automated planning and control of optimal avoidance routes.

→ The installation of this autonomous navigation system is expected to become a significant early example supporting next-generation safe operations in both domestic and international shipping, where crew shortages and the reduction of human error are increasingly critical.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

Photo by Furuno Electoric, a coverage tour for“MEGURI2040” in October in 2024

古野電気、日本郵船の新造PCTCに避航操船支援システムを搭載

無人運航船プロジェクト「MEGURI2040」の技術生かす

 古野電気(FURUNO ELECTRIC、本社・兵庫県西宮市)はこのほど、日本郵船が2026年3月の竣工予定で発注した新造自動車専用船(PCTC)に対し、同社が開発に参画している無人運航船プロジェクト「MEGURI2040」で実証を重ねてきた自律航行技術を先行搭載すると発表した。

この記事のポイント

→搭載されるのは「避航操船支援システム」を中心とする自律航行システムで、センサーデータ統合、衝突リスク評価、最適避航計画の自動立案・制御といった高度な機能を備える。

→今回の自律航行システムの搭載は、船員不足やヒューマンエラーの減少が求められる国内・国際海運において、次世代の安全運航を支える重要な実装例となりそうだ。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

コメント

コメントする

目次