GMS discusses Japanese shipowners’ response to the Hong Kong Convention GMS、日本船主の香港条約対応を語る

Focus on IHM compliance and recycling plans IHM遵守とリサイクル計画が焦点に

With the formal entry into force of the Hong Kong International Convention (HKC) in June 2025, international regulation of ship recycling has become a reality. Japanese shipowners are now required to maintain and manage the Inventory of Hazardous Materials (IHM) and to obtain the International Ready for Recycling Certificate (IRRC). (Please read the full article in English and Japanese below)

Key points of the article

→ In the GMS-hosted podcast Inside the Markets, Amit Malhotra, Head of GMS Japan, spoke in detail about Japanese owners’ reactions and the changes being seen on the ground.

→ Through his conversation with Jamie Dalzell, Head of GMS Singapore, the importance of IHM compliance, the outlook for the recycling market, and the role of GMS were made clear.

Photo by GMS

GMS、日本船主の香港条約対応を語る IHM遵守とリサイクル計画が焦点に

2025年6月に「香港国際条約(HKC)」が正式発効したことで、船舶リサイクルの国際規制が現実のものとなった。日本の船主も有害物質一覧表(IHM)の維持管理や国際リサイクル準備証書(IRRC)の取得といった義務を負う。 (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

この記事のポイント

→世界最大のキャッシュバイヤーであるGMSが主催するポッドキャスト「Inside the Markets」では、GMSジャパン代表アミット・マルホトラ氏(Amit Malhotra, Head of GMS Japan)が、日本の船主の反応と現場の変化について詳しく語った。

→GMSシンガポール代表ジェイミー・ダルゼル氏(Jamie Dalzell, Head of GMS Singapore)との対談を通じ、IHM対応の重要性、リサイクル市場の展望、そしてGMSの役割が明らかになった。

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