GMS Proposes Improvements to India’s Ship Recycling Credit Scheme GMS、インドの船舶リサイクルクレジット制度へ改善提言

“Flexibility Is Essential to Unlock the Scheme’s Potential” – Identifying Issues in the 5% Cap, Indivisibility, and Three-Year Limit
「制度の潜在力を解き放つには柔軟性が不可欠」 5%上限、不可分性、3年期限を課題視
Dr. Anil Sharma, Founder and CEO of GMS Inc., the world’s largest cash buyer of ships for recycling, praised the Indian government’s proposed credit note scheme for ship recycling as an important policy initiative towards establishing a circular ocean economy, while pointing out that structural constraints within the current framework may undermine its practical effectiveness.
Key points of this article
→ In an interview with ET Infra, Dr. Sharma stressed the need for a flexible design aligned with commercial realities, outlining the conditions required for the scheme to function as a genuine incentive.
→ Through its educational initiatives under the SSORP (Sustainable Ship & Offshore Recycling Program), introduced in the October edition of the Green Briefing, GMS is working to embed a safety culture at major South Asian recycling centres such as Alang, Chattogram, and Gadani.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (Please continue reading the main text written in both English and Japanese)

GMS、インドの船舶リサイクルクレジット制度へ改善提言
「制度の潜在力を解き放つには柔軟性が不可欠」 5%上限、不可分性、3年期限を課題視
世界最大の船舶リサイクル現金購入者であるGMS Inc.の創業者兼CEO、Dr. Anil Sharmaは、インド政府が導入を進める船舶リサイクル向けクレジットノート制度について、循環型海洋経済の確立に向けた重要な政策として評価する一方で、制度設計上の制限が実務での効果を損なう可能性を指摘した。
この記事のポイント
→ET Infraのインタビューに応じたSharma氏は、商業現場の実情に即した柔軟な設計が必要だと強調し、制度が真のインセンティブとなる条件を示した。
→GMSは10月号のGreen Briefingで紹介されたSSORP(Sustainable Ship & Offshore Recycling Program)の教育活動を通じて、アラング、チッタゴン、ガダニなど南アジア主要解体地で安全文化の定着に取り組んでいる。
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