Imabari Shipbuilding expands construction of LNG-fuelled Capesize bulkers 今治造船、LNG燃料ケープの建造を拡大

Delivering three vessels in 2025 — one for MOL and two for NYK

2025年だけで3隻 商船三井1隻、日本郵船2隻

Imabari Shipbuilding is expanding construction of LNG-fuelled Capesize bulk carriers at its Saijo yard in Ehime Prefecture.

Key points of this article

→ In 2025, the company delivered three vessels in succession: the “VERDE HERALDO” for MOL in April, followed by the second vessel for NYK, the “SG DAWN”, in August, and the third NYK vessel, the “SG LAGOON”, in December.

→ The first vessel delivered in April marked Imabari Shipbuilding’s first LNG-fuelled Capesize, and represented the resumption of LNG-fuelled ship construction at the Saijo yard for the first time since two LNG carriers were completed there in 2018. The Newcastlemax-type design, equipped with dual-fuel capability, is regarded as an optimal vessel type for transporting iron ore loaded in Australia, and is seen as a signal that Japanese shipyards are laying the groundwork for expanded production.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

Photo courtesy by Imabari Shipbuilding, MOL

今治造船、LNG燃料ケープの建造を拡大 2025年だけで3隻 商船三井1隻、日本郵船2隻

 今治造船が西条工場(愛媛県)でLNG燃料ケープサイズバルカーの建造を拡大している。

この記事のポイント

→2025年は4月の商船三井向け「VERDE HERALDO」を皮切りに、8月に日本郵船向け2番船「SG DAWN」、12月には同じく3番船の「SG LAGOON」を竣工し、年間で3隻を連続して引き渡した。

→4月に竣工した1番船は今治造船として初のLNG燃料ケープサイズであり、西条工場では2018年にLNG船を2隻建造して以来となるLNG燃料船の建造再開となった。二元燃料を採用したニューキャッスルマックス型は豪州積み鉄鋼原料輸送の最適船型として、日本造船所が増産へ向けた布石を打つ動きとも受け止められている。

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