Imabari Shipbuilding secures two Aframax in collaboration with Sumitomo Heavy 今治造船、アフラマックス2隻受注

Megablock method reintroduced to rebuild output capacity, shares also rise

住友重機械マリンと連携し27-28年竣工へ

メガブロック工法で増産体制を再構築、株価も上昇

Megablock construction method reintroduced to rebuild output capacity, shares also rise

Imabari Shipbuilding and Nihon Shipyard announced on 26 September that they had received an order for two Aframax tankers from a Greek shipowner, brokered by Marubeni.

Key points of the article

→ For Imabari Shipbuilding, this marks the first order of this type since 2008, with delivery scheduled for 2027 and 2028.

→ What is notable is that Imabari Shipbuilding has indicated its intention to once again adopt the megablock construction method previously employed in its building process. According to several sources, with the adoption of this method, Sumitomo Heavy Industries’ subsidiary, Sumitomo Heavy Marine Engineering (Yokosuka), is effectively expected to restart its newbuilding business and will be commissioned by Imabari Shipbuilding for hull construction.

→ On the stock market on the 26th, shares in Sumitomo Heavy Industries rose in response to the collaboration.

(You can read the rest of the article in both English and Japanese.)

Photo courtesy =Imabari Shipbuilding, Nihon Shipyard, Sumitomo Heavy Industries

今治造船、アフラマックス2隻受注 住友重機械マリンと連携し27-28年竣工へ

メガブロック工法で増産体制を再構築、株価も上昇

 今治造船と日本シップヤードは9月26日、丸紅の仲介によりギリシャ船主からアフラマックス型タンカー2隻を受注したと発表した。

この記事のポイント

→今治造船にとっては2008年以来となる同型船の受注であり、竣工は2027年と28年を予定している。

→注目されるのは、今回、今治造船が建造手法にかつて採用していたメガブロック工法を再び取り入れる方針を示した点だ。複数の関係者によれば、この工法の採用に伴い、住友重機械工業傘下の住友重機械マリンエンジニアリング(横須賀市)が実質的に新造船事業を再開し、今治造船から船体建造を受託する見通しという。

→26日の株式市場では協業を好感し住友重機械の株価が上昇した。

(You can read the rest of the article in both English and Japanese.=続きは英語と日本語でお読みください)

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