Inside Report – Is the “PO” a Curse for Japanese Shipowners?  インサイド・レポート 日本船主にとって「POは悪か」 

Regional Banks’ Lending Terms and Exit Strategies Also Win Praise

地方銀行の融資条件、出口戦略に評価の声も

When Japanese shipowners conclude charter agreements with operators, the question of whether to include a “purchase option” – a contractual right for the operator, after around three years from the start of the charter, to either acquire the vessel or extend the charter – has become a matter of debate within the industry.

Key Points of This Article
→ Traditionally, such purchase options (POs) were standard in bareboat charter (BBC) contracts between Japanese shipowners and operators, but in recent years some time charter contracts have also included POs.
→ With newbuilding prices soaring, some Japanese shipowners who have had POs exercised against them are now unable to invest in replacement tonnage, leaving them with little choice but to see their fleets steadily diminish.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

インサイド・レポート 日本船主にとって「POは悪か」 地方銀行の融資条件、出口戦略に評価の声も

 日本船主がオペレーター(運航船社)と用船契約を結ぶ際、契約開始から3年程度の経過後に、オペレーター側が用船中の船舶を買い取るか、もしくは用船契約を継続するか選択できる「パーチェス・オプション(船舶購入選択権)」の是非が日本船主の間で問われている。

この記事のポイント

→従来、日本船主とオペレーター間の裸用船契約(BBC)で主流だったが、最近では定期用船契約でもPOが付与されている契約もある。

→新造船価格が高騰している現在、オペレーターにPOを行使された日本船主の中には新造船に投資できず船隊の縮小の一途を強いられるケースも出ている。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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