Inside Report Prolonged Slump in LNG Charter Rates インサイドレポート LNG用船料市況の長期低迷を読み解く

New projects and the scrapping of ageing vessels hold the key to supply and demand 新規プロジェクト進展と老齢船淘汰が需給の鍵に
The downturn in the LNG charter market has become entrenched. As of 1 September, spot charter rates have sunk to $20,000 per day, well below the breakeven level of $82,000 for a standard vessel with a tank capacity of 174,000 cubic metres.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”
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Key Points of This Article
→ The LNG fleet currently in operation has surpassed 800 vessels, with a further 360 on the orderbook. Newbuilding deliveries represent a strikingly high 52% of transport capacity, exerting significant downward pressure on charter rates.
→ Demand for LNG is expanding as both a fuel for power generation and for shipping, making it far more than a mere “bridge fuel”. In practice, new projects are proceeding apace in Qatar, the United States and Mozambique, while in Indonesia the Abadi development led by INPEX is also advancing.
インサイドレポート LNG用船料市況の長期低迷を読み解く 新規プロジェクト進展と老齢船淘汰が需給の鍵に
LNG船の用船料市況の低迷が長期化している。9月1日時点のスポット用船料は1日当たり20,000ドルに沈み、タンク容量174,000立方メートル級の標準船型の採算ラインである82,000ドルを大きく割り込む状況だ。
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この記事のポイント
→現在運航中のLNG船は800隻強に達し、さらに360隻の新造発注残を抱える。輸送能力に占める新造船供給の比率は52%ときわめて高く、用船市況に強い下押し圧力をかけている。
→LNGは発電用や舶用燃料として需要が拡大しており、もはや単なる「橋渡し燃料」にとどまらない。実際、カタールや米国、モザンビークなどで新規プロジェクトが相次ぎ、インドネシアでもINPEX主導のアバディ開発が進む。
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