Interview for Mr. Henrik Sleiman Petersen, Director, Swire Bulk スワイヤーバルク、ヘンリック・スレイマン・ピーターセン氏

Swire Bulk Building Decarbonised Fleet with Japanese Shipyards – Long-Term COAs Backed by Regional Banks
スワイヤーバルクのHenrik Sleiman Petersenディレクター インタビュー 日本造船所と脱炭素船隊を構築 長期COAを地銀が支援
Swire Bulk, operating a fleet of around 125 vessels, specialises in geared Handysize and Ultramax ships, maintaining a flexible operating structure through a combination of long-term COAs and spot charters. The company considers Asia, particularly Japan, as a strategic hub, (Please read the full article for further details)
Key Points of This Article
→ In 2024, Swire Bulk signed a 20-year contract to transport wood pellets to a Japanese power plant. Part of the fleet is composed of vessels on time charter from Japanese shipowners, and the company continues to take delivery of newbuildings from Japanese shipyards.
→ The company is now working to further strengthen its ties with Japanese cargo owners, shipyards, regional banks, and shipowners, aiming to enhance its presence in the Asian market.
Photo courtesy by Swire Bulk

スワイヤーバルクのHenrik Sleiman Petersenディレクター インタビュー 日本造船所と脱炭素船隊を構築 長期COAを地銀が支援
スワイヤーバルクは、約125隻の船隊を運航し、ギア付きのハンディサイズ船およびウルトラマックス船を専門としている。長期のCOA(包括契約)とスポット傭船を組み合わせることで柔軟な運航体制を維持している。同社はアジア、特に日本を戦略的拠点と位置付けており、 (続きは本文をお読みください)
この記事のポイント
→スワイヤーバルクは2024年に日本の発電所向けに20年間の木質ペレット輸送契約を締結した。船隊の一部は日本の船主からのタイムチャーターで構成されており、日本の造船所からの新造船の引き渡しも継続している。
→同社は現在、日本の荷主、造船所、地方銀行、船主との連携をさらに強化し、アジア市場における存在感の一層の向上を目指している。
コメント