Interview with Jan Rindbo CEO of NORDEN ”We never make promises we cannot keep” ノルデンCEOヤン・リンボー氏に聞く

The management philosophy and trust built over 154 years between NORDEN and Japan
ノルデンCEOヤン・リンボー氏に聞く
「守れない約束はしない」――154年続くノルデンの経営哲学と日本との信頼
Denmark-based shipping major NORDEN is an independent operator managing around 380 vessels, primarily in the dry bulk and product tanker segments. During their visit to Japan, CEO Jan Rindbo and Henrik Lykkegaard Madsen, Senior Vice President and Head of Asset Management, spoke about NORDEN’s enduring management philosophy, its relationship with Japanese shipowners, responses to geopolitical risks, and the company’s commitment to nurturing the next generation of talent.
Key Points of the Article
→ Over its 154-year history, NORDEN has never experienced bankruptcy.
→ The company has survived major downturns, including the collapse of the shipping market following the 2008 global financial crisis and periods of extreme financial volatility, by maintaining long-term relationships with shipowners and cargo owners, and adhering to a policy of sound financial discipline.
ノルデンCEOヤン・リンボー氏に聞く
「守れない約束はしない」――154年続くノルデンの経営哲学と日本との信頼
デンマークの海運大手ノルデン(NORDEN)は、ドライバルクとプロダクトタンカーを中心に約380隻を運航する独立系オペレーターである。来日したヤン・リンボー(Jan Rindbo)、CEOとヘンリック副社長、Head of Asset Management (Senior Vice President)のHenrik Lykkegaard Madsenに、ノルデンに受け継がれる経営哲学、日本船主との関係、地政学リスクへの対応、そして次世代の人材育成について聞いた。
この記事のポイント
→ノルデンは154年に及ぶ歴史の中で、同社は一度も破綻を経験していない。
→2008年のリーマン・ショック後の海運市況の暴落、金融情勢の極端な変動に直面しながらも、船主やカーゴオーナー(荷主)との長期的な関係と堅実な財務を軸に生き残ってきた。
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