Japanese Shipowners and Ship Management Firms Struggle to Build Trust 日本船主と船舶管理会社、信頼関係の構築が課題

Japanese shipowners who outsource the management of their vessels to external ship management companies are increasingly encountering cases where building mutual trust has proven difficult.

Key Points of the Article

→Some shipowners explain their relationship with management companies as follows: “There are cases where the reporting of operational management plans and lightship inspections, as well as the settlement of expenses for equipment and repairs, is unclear” (Japanese shipowner).

→In contrast to the major shipowners, smaller shipowners with only a few vessels do not have superintendents (SI) or licensed marine engineers with expertise in ship management within their own organisations. Among some owners, the question of how to build trust with management companies in the future remains a major challenge.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

Shipyard (dock) in Seto Inland Sea, Japan

日本船主と船舶管理会社、信頼関係の構築が課題

 日本船主が外部の船舶管理会社に船主の保有船の船舶管理業務を委託している中で、一部の日本船主と船舶管理会社の間で信頼関係の構築が難航しているケースが散見されている。

この記事のポイント

→一部の船主は船舶管理会社との関係について、「船主に運航管理計画やライトシップ検査の報告、備品や修理の経費精算業務では不明瞭なケースがある」(日本船主)と説明する。

→一方、大手船主と異なり、保有隻数の少ない小規模船主は自社内にSI(スーパーインテンデント)や船舶管理に精通する海技免許の保有者がいない。一部の船主の間では、今後、船舶管理会社の間でどのように信頼関係を構築していくかが課題となっている。

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