KIKOU MARU of Uyeno Transtech Receives “S” Rating from ClassNK 上野トランステックの「輝光丸」、ClassNKがS評価

First Domestic Vessel Recognised under the Zero-Emission Accelerating Ship Finance Scheme

Zero-Emission Accelerating Ship Financeの初の内航船事例に

The LPG/oil tanker KIKOU MARU, owned by Uyeno Transtech, has been awarded the highest “S” rating under the Zero-Emission Accelerating Ship Finance programme jointly operated by the Development Bank of Japan (DBJ) and the ClassNK (Nippon Kaiji Kyokai).

Key Points of the Article

→ On 23 October, ClassNK announced that it had carried out the evaluation of the vessel, while DBJ executed the loan to Uyeno Transtech. This marks the first application of the scheme to a domestic vessel.

→ The initiative involving the large LPG/oil tanker KIKOU MARU is expected to serve as a model case for the Japanese maritime industry, supporting the sector’s transition towards decarbonisation in the domestic shipping market.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

上野トランステックの「輝光丸」、ClassNKがS評価

Zero-Emission Accelerating Ship Financeの初の内航船事例に

日本政策投資銀行(DBJ)と日本海事協会(ClassNK)が共同で運用する「Zero-Emission Accelerating Ship Finance(ゼロエミッション加速船舶ファイナンス)」の対象船として、上野トランステック(Uyeno Transtech)の内航船のLPG/油タンカー「輝光丸(KIKOU MARU)」が最高ランクのS評価を取得した。

この記事のポイント

→ClassNKは10月23日、同船の評価を実施したと発表し、DBJは同社に対し融資を実行した。内航船に同スキームを適用したのは初めての事例となる。

→今回の大型LPG/油タンカー「輝光丸(KIKOU MARU)」の取り組みは内航船の脱炭素移行を支援する取り組みとして、今後の国内海運業界のモデルケースとなることが期待される。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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