KLPL President Tsurukawa Outlines Local Strategy and Future Prospects KLPL鶴川社長が語る現地戦略と将来展望

Kawasaki Kisen Kaisha Group’s Forward Base 川崎汽船グループの前線基地
“K” Line Pte Ltd (KLPL), the Singapore subsidiary of Kawasaki Kisen Kaisha, serves as a vital hub for operations across the wider Asian market, centred on small and medium-sized bulk carriers and Aframax tankers. Since its establishment in 2001, the company has advanced localisation, and today roughly 90 out of its 100 employees are drawn from the local workforce.
(Read the full article in both English and Japanese)
Key Points of the Article
→ KLPL manages the deployment of between 70 and 80 Panamax and Supramax vessels from the Kawasaki Kisen Kaisha group, driving business expansion across “Greater Asia,” including India and the Middle East.
→ KLPL is focusing on the strengths of its local entity, future strategy, fleet structure, safety management initiatives, and also on its direction in environmental measures and digital transformation (DX).
Photo courtesy by K Line and KLPL

KLPL鶴川社長が語る現地戦略と将来展望 川崎汽船グループの前線基地
川崎汽船のシンガポール法人 “K” Line Pte Ltd(KLPL)は、中小型バルカーとアフラマックス型タンカーを核に、広域アジア市場での営業展開を担う重要拠点だ。2001年の設立以来、現地化を進め、現在は従業員約100人のうち9割がローカル人材を占める。
(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
この記事のポイント
→KLPLは川崎汽船グループのパナマックス・スープラマックス計70~80隻を配船し、インド・中東を含む「広域アジア」での事業拡大を図る。
→KLPLは現地法人の強み、今後の戦略、船隊構成、安全管理の取り組み、さらに環境対応やDXの方向性について取り組んでいる。
コメント