LNG Charter Rates in the Atlantic Surge to USD 130,000 LNG用船料、大西洋で13万ドルに急騰

Impairment Decisions on Owned Vessels Reversed amid Newbuilding Rush and Scrapping of Ageing Ships
保有船の減損判断が一転 新造ラッシュと老齢船スクラップで
LNG tanker charter rates on the Atlantic side are soaring. Spot rates for US-to-Europe voyages climbed to around USD 130,000 per day in late November, reaching their highest levels since the end of 2023. According to indicators from Spark Commodities and others, a market that had sunk to the USD 10,000 range in early 2025 has sharply rebounded on the back of increasing US exports from autumn onwards and winter demand.
Key points of this article
→ The LNG shipping market has been sluggish throughout January–November 2025, prompting many Japanese shipping companies and leasing firms to consider impairment processing and reassessment of the future value of their LNG carriers.
→ Between 2026 and 2027, around 100 new LNG carriers are scheduled to be delivered each year, while scrapping of ageing steam-turbine vessels is also progressing.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
Graph courtesy by Spark Commodities
LNG用船料、大西洋で13万ドルに急騰
保有船の減損判断が一転 新造ラッシュと老齢船スクラップで
大西洋側のLNGタンカー用船料が急騰している。米国発欧州向けスポットレートは11月下旬に1日当たり13万ドル前後と、2023年末以来の高値圏に乗せた。Spark Commoditiesなどの指標によれば、2025年初頭には1万ドル台まで沈んでいた市況が、秋以降の米国輸出増と冬場需要を背景に一気に反転した格好だ。
この記事のポイント
→LNG船市況は2025年1-11月期を通じて低迷しており、日本の海運会社やリース会社
の多くが、保有するLNG船の減損処理や将来価値の見直しを検討してきた。
→2026-27年にかけては毎年100隻規模の大量の新造LNG船の引き渡しが予定され、老齢のスチームタービン船のスクラップも進む。
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