Major Shipping Companies Consider Selling Owned Vessels 海運大手、保有船の売却を検討 

To Prioritise Corporate Profit 会社利益の確保を優先 

Major shipping companies are considering the sale of owned vessels such as bulk carriers and tankers.

Key Points of This Article

→ This fiscal year, earnings from the container shipping business are showing a global declining trend. Although major shipping companies have only a limited number of owned vessels, they prioritise securing gains from sales in the robust secondhand tonnage market.

→ Meanwhile, from the next fiscal year onwards, some shipping operators are moving to consider increasing so-called “controlled vessels”, including owned ships and long-term chartered ships. At present, due to vessel shortages, some operators in the dry bulk sector are experiencing “loss-making operations”, but they prioritise increasing overall corporate profit through the sale of owned vessels.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

海運大手、保有船の売却を検討 会社利益の確保を優先

 海運大手がバルクキャリア、タンカーなど保有船の売却を検討している。

この記事のポイント

→今期はコンテナ船事業の収益が世界的に減少傾向にある。海運大手の保有船も限られているが、好調な中古船市場での売却益の確保を優先する。

→一方、来期以降は一部の海運オペレーターは保有船や長期用船など、いわゆる「支配船」の増加を検討する動きもある。足元では船腹ショートで一部オペレーターのドライバルク部門では「赤字運航」も発生しているが、保有船売却により会社全体の利益積み増しを優先する。

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