NYK begins operation of Tohoku Electric’s first LNG-fuelled coal carrier 日本郵船、東北電力初のLNG燃料石炭船の運航開始

“SAKURA CRESCENT” delivered at Oshima Shipbuilding’s Koyagi Works – registered in Minamisoma, MOL also expanding adoption

大島造船所香焼工場で「SAKURA CRESCENT」竣工 南相馬港籍で運航開始、商船三井も導入拡大へ

NYK announced on the 24th that it had begun operation of the LNG (liquefied natural gas)-fuelled coal carrier SAKURA CRESCENT (95,569 deadweight tonnes, port of registry = Minamisoma City, Fukushima Prefecture), which was delivered on the 23rd at Oshima Shipbuilding’s (Oshima Shipbuilding, Ōshima-chō, Saikai City, Nagasaki Prefecture) Koyagi Works (Koyagi Works, Nagasaki City).

Key points of the article

→ SAKURA CRESCENT is the first LNG-fuelled coal carrier for Tohoku Electric Power.

→ The deployment of LNG-fuelled coal carriers by major shipping companies marks the third vessel of its kind following NYK’s Shoyo and MOL’s Reimei in 2023, showing that Japan’s unique model of assigning dedicated vessels to each electric utility is evolving into a new stage of environmental compliance.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

日本郵船、東北電力初のLNG燃料石炭船の運航開始

大島造船所香焼工場で「SAKURA CRESCENT」竣工 南相馬港籍で運航開始、商船三井も導入拡大へ

 日本郵船は24日、23日に大島造船所(Oshima Shipbuilding、長崎県西海市大島町)の香焼工場(Koyagi Works、長崎市)で竣工したLNG(液化天然ガス)を主燃料とする石炭輸送船「SAKURA CRESCENT(サクラ・クレセント)」(95,569重量トン、船籍港=福島県南相馬市)の運航を開始したと発表した。

この記事のポイント

→「SAKURA CRESCENT」は東北電力として初のLNG燃料石炭船となる。

→海運大手によるLNG燃料石炭船の配船は、2023年の日本郵船「松陽(Shoyo)」、商船三井「苓明(Reimei)」に続く3隻目であり、電力会社ごとに専用船を配置する日本独自のモデルが、環境対応の新段階へ進化している。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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