Odfjell opens first operationa between Brazil and Europe オドフェル、ブラジル―欧州間で初の実運航を開設

Certified biofuel moves deep-sea shipping decarbonisation into the “act now” phase
認証バイオ燃料で外航輸送の脱炭素を「今すぐ始める」段階へ
Odfjell, a major Norwegian chemical tanker operator, has opened an operational “green corridor” on the route between Brazil and Europe, using certified sustainable biofuel in regular commercial voyages.
Key points of this article
→ Rather than remaining dependent on subsidies or limited to pilot projects, the initiative is notable for being structured as a commercial operation, with 12 to 15 voyages planned annually. It demonstrates that low-carbon solutions are “already available” and presents decarbonisation of deep-sea shipping as a practical, real-world option.
→ In November, Odfjell announced the establishment of a joint venture with Nissen Kaiun, one of Japan’s largest shipowners, with operations scheduled to begin in December. This move highlights a strategy that simultaneously advances fleet expansion and decarbonised operations.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

オドフェル、ブラジル―欧州間で初の実運航グリーン・コリドー開設
認証バイオ燃料で外航輸送の脱炭素を「今すぐ始める」段階へ
ノルウェーの大手ケミカルタンカー運航会社オドフェルは、ブラジルと欧州を結ぶ航路で、認証済み持続可能バイオ燃料を用いた実運航ベースの「グリーン・コリドー」を開設した。
この記事のポイント
→補助金や実証段階にとどまらず、商業運航として年間12~15航海を想定する点が特徴だ。低炭素ソリューションは「すでに利用可能」であることを示し、外航輸送の脱炭素化を現実の選択肢として提示する。
→オドフェルは11月、日本船主最大手の日鮮海運(Nissen Kaiun)との合弁会社設立を発表、12月から事業を開始する予定であり、船隊拡大と脱炭素運航を並行させる戦略が鮮明になっている。
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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