Skuld Issues New Guidelines to Prevent LNG Stratification and Rollover スクルド、LNG成層とロールオーバー防止へ新指針

Implications for Japanese LNG Shipping Companies 日本のLNG船社にも示唆
Skuld, one of the world’s leading P&I Clubs, has issued technical guidance on the problems of “stratification” and “rollover” in the transportation of liquefied natural gas (LNG).
(For the continuation, please read the full text in both English and Japanese.)
Key Points of This Article
→ The latest guidance from Skuld sets out practical measures to prevent sudden gas release within LNG cargo tanks. It contains important implications for major Japanese shipping companies and seafarers engaged in LNG operations around the world.
→ Japan is the world’s second-largest LNG importer after China. These guidelines are not only directly linked to the safe navigation of LNG carriers calling at Tokyo Bay and Osaka Bay, but are also attracting attention as being relevant to the expected expansion of Floating Storage and Regasification Units (FSRUs).
Photo image, data y Skuld

スクルド、LNG成層とロールオーバー防止へ新指針 日本のLNG船社にも示唆
世界有数のP&Iクラブであるスクルド(Skuld)は、液化天然ガス(LNG)輸送で問題となる「成層(stratification)」と「ロールオーバー(rollover)」に関する技術指針を示した。 (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
この記事のポイント
→今回のスクルドの指針はLNGタンク内での急激なガス発生を未然に防ぐための実務的な指針を示したもので、世界各地でLNG船を運航する日本の海運大手や船員関係者にとっても重要な示唆を含む。
→日本は中国に次ぐ世界第2位のLNG輸入国であり、東京湾や大阪湾に寄港する専用船の安全運航に直結するだけでなく、今後拡大が見込まれるFSRU(浮体式貯蔵再ガス化設備)の導入にも関わる指針として注目される。
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