Special Report: Is “High Vessel Prices and High Charter Rates” Really Wrong? 特集「高い船価に高い用船料」は間違いか?

What “Light Asset” Means for Japanese Operators
日本オペレーターが悩む「ライト・アセット」とは
The charter rate for a Supramax, the standard type among medium-sized bulkers (64,000 deadweight tonnes class), reached USD 17,799 in the London market on the 14th, a rise of USD 272 from the previous day. Seeing this, a Japanese shipowner told the reporter in a telephone interview, speaking with conviction, “At this level, I believe Japanese operators will also quote around USD 15,000 for a three-year time charter against the newbuilding price of USD 33 million” (a shipowner based in western Japan).
Key Points of This Article
→ The basic approach of overseas operators is “a cheap time charter with a cheap newbuilding.” High-priced newbuildings inevitably involve risk.
→ Japanese operators possess the admirable belief that “a shipping company’s mission is to transport cargo.” At the same time, by having the ability to flexibly buy and sell vessels as assets, they can further become “shipping companies that contribute to cargo owners.”
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (Please continue reading in the main text, available in both English and Japanese.)

インサイド 「高い船価に高い用船料」は間違いか?
日本オペレーターが悩む「ライト・アセット」とは
中型バルカーの代表格であるスープラマックス(6万4000重量トン級)の用船料水準は14日のロンドン市場で前日比272ドル高の1万7799ドルとなった。これをみた日本船主は記者の電話取材に対し「これなら新造船価格3300万ドルに対し邦船オペレーターも3年物定期用船で1万5000ドルの水準を提示してくると思う」(西日本に拠点を置く船主)と確信した口調で話した。
この記事のポイント
→海外オペレーターの基本は「安い新造船に安い用船料でTC」が基本。高い新造船にはリスクが付きまとう
→邦船オペレーターは「貨物を輸送することが海運会社の使命」という素晴らしい矜持を持つ。同時に船舶=アセットを機動的に売買する機能を持つことで、さらに「荷主に貢献する海運会社」を実現することが可能になる。
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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