Stephenson Harwood Hosts Maritime Law Seminar in Tokyo,Tackling Risks in Shipping 英スティーブンソン・ハーウッドが講演

Stephenson Harwood Hosts Maritime Law Seminar in Tokyo, Tackling Legal Risks Amid Global Volatility in Shipbuilding and Chartering Contracts

英国際法律事務所スティーブンソン・ハーウッドが東京で講演会、変化の荒波に挑む国際海運法務、造船・用船契約の最新リスクを議論

Stephenson Harwood, a London-headquartered international law firm, held a seminar titled “TOKYO SHIPPING NEWS: SHIPPING IN A CHANGING WORLD” on the afternoon of 19 June at the Roppongi Hills Club in Minato Ward, Tokyo. The event focused on “the impact of a rapidly changing world on the maritime industry,” with the firm’s partner lawyers delivering in-depth presentations within their respective areas of expertise.

The seminar addressed a wide range of topics, including the implications of measures taken under the Trump administration for car carriers and LNG vessels, as well as the effects of tariffs and sanctions imposed by the USTR on charterparty agreements. Maritime law experts from Stephenson Harwood’s offices in the UK, Singapore, and China, alongside Jumpei Osada of TMI Associates, spoke on the latest risks and issues surrounding international maritime contracts.

Attendees included numerous professionals from across Japan’s maritime industry, such as shipping companies, trading houses, marine insurance providers, leasing firms, and financial institutions.

Key Takeaways from the Article:
→ UK-based international law firm Stephenson Harwood held a seminar in Roppongi on the theme of “the impact of a rapidly changing world on the maritime industry.”
→ The event featured discussions on tightening refund guarantee clauses in shipbuilding contracts, negotiation risks during design modifications, and the implications of USTR tariffs and sanctions on charterparty agreements.
→ The question of “what constitutes a ship” was examined through case law, with a focus on its relevance to arrest, security interests, and ship finance.

The full article offers detailed insights into the presentations delivered by each maritime lawyer, the tariffs issued under the Trump administration, and associated legal risks from the perspective of international shipping. Readers are encouraged to explore the full text for more in-depth coverage.

英国際法律事務所スティーブンソン・ハーウッドが東京で講演会、変化の荒波に挑む国際海運法務、造船・用船契約の最新リスクを議論

 国際法律事務所スティーブンソン・ハーウッド(本社・ロンドン、Stephenson Harwood)は6月19日午後、東京港区六本木の六本木ヒルズクラブで「TOKYO SHIPPING NEWS:SHIPPING IN A CHANGING WORLD」を開催した。今回のテーマは「変化の激しい世界が海運業界に与える影響」である。同事務所のパートナー弁護士がそれぞれの専門分野で詳細に講演した。

 今回はトランプ政権で発せられている自動車運搬船(カーキャリア)やLNG船への影響、USTRによる関税・制裁措置が用船契約に及ぼす影響など多岐にわたり英国、シンガポール、中国から集まったスティーブンソン・ハーウッドの海事弁護士、TMI総合法律事務所の長田旬平(Jumpei Osada)弁護士らが現在の国際海運における契約上のリスク、最新トピックについて講演した。

 当日は海運、商社、船舶保険、リース会社、金融機関、リース会社など多数の日本の海事産業のプロフェッショナルが講演会に参加した。

この記事のポイント

→英国系国際法律事務所スティーブンソン・ハーウッドが六本木で「変化の激しい世界が海運業界に与える影響」をテーマに講演会を実施した。

→造船契約での返金保証条項の厳格化、設計変更時の交渉リスク、USTRによる関税・制裁措置が用船契約に及ぼす影響について解説した。

→、「船とは何か」が差押え・担保設定・ファイナンスに与える影響を判例に基づき解説した。

 本文では各海事弁護士の講演内容、トランプ政権が命じている関税について、国際海運の立場でのリスクなどについて詳しく記述しています。是非、本文をお読みください。

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