Taiyo Oil Receives Sakhalin-2 Crude via Sanctioned Aframax Tanker. OFAC License太陽石油、サハリン2からタンカーで原油輸入

Taiyo Oil Receives Sakhalin-2 Crude via Sanctioned Aframax Tanker. OFAC License Issued. CIF Terms Applied.
太陽石油、サハリン2からアフラマックス型タンカーで原油輸入。OFACがライセンス発行。CIF配船。
According to voyage data analysis, the Aframax-class (LR2) tanker Voyager (IMO No. 9843560, 113,310 DWT, built in 2019, Comoros-flagged), which is subject to US and EU sanctions, loaded crude oil produced at the Sakhalin-2 project in Russia’s Far East and arrived at Kikuma Port in Ehime Prefecture by June 9, where the cargo was received by Taiyo Oil.
Imports of Sakhalin crude to Japan are exempt from sanctions under a special licence (GL 55C) issued by the US Department of the Treasury. Japan’s Ministry of Economy, Trade and Industry (METI) is understood to have confirmed the legality of this import with the US authorities.
The article also discusses the ownership and management history of the Voyager, the terms of the CIF contract, the legal basis provided by OFAC’s General License (GL 55C), and the broader issues of Japan’s energy security and the Sakhalin project. Readers are encouraged to refer to the full article for further details.
Photo courtesy =ShipAtras, iStock, Taiyo oil

〆太陽石油、サハリン2からアフラマックス型タンカーで原油輸入。OFACがライセンス発行。CIF配船。
航路データ解析などによると、米欧の対ロ制裁対象となっているアフラマックス型タンカー(LR2型)Voyager(IMO番号9843560、113,310 DWT、2019年竣工、コモロ船籍)が6月9日までにロシア極東サハリン2プロジェクトで生産された原油を積載し、愛媛県の菊間港に入港、太陽石油が受け取ったことが明らかとなった。
サハリン産原油の日本向け輸入は米財務省の特例措置(GL 55C)により制裁適用外とされており、経済産業省は今回の原油輸入について米側に確認済みだと説明している模様だ。
本文では「Voyager」の船主、船舶管理会社の変遷、「CIF」契約の内容、今回、合法の根拠となっている「OFACゼネラル・ライセンス(GL 55C)」について、さらにサハリンプロジェクトと日本のエネルギー安全保障の問題について言及している。是非、本文をお読みください。
コメント