The Challenge of Daikai Engineering Daikai Engineering(大海エンジニアリング)の挑戦

The man who built a world-class “engineering professionals” team from Singapore
シンガポール発・世界基準の“技術者集団”をつくった男
There is a company that exerts an overwhelming presence in the sales and after-sales service of marine engines and equipment, operating from Singapore and focusing on the Asia-Pacific region. It is Daikai Engineering, founded in Singapore in 1992.
Key points of this article
→ With around 200 employees and a global network spanning 12 countries, the company collaborates with major Japanese engine manufacturers, including Daihatsu Infiniares (which will change its name from Daihatsu Diesel in May 2025). Its strength lies in frontline capability supporting the cutting edge of the maritime industry.
→ What decisively differentiates Daikai Engineering from other companies is its corporate culture in which all employees — including sales personnel — undergo “engineer training”. Behind this lies Mr Kaneda’s own experience and philosophy.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (Please continue reading in the main text written in English and Japanese)

Daikai Engineering(大海エンジニアリング)の挑戦
シンガポール発・世界基準の“技術者集団”をつくった男
シンガポールを拠点にアジア太平洋を中心に、舶用エンジン・機器の販売とアフターサービスで圧倒的な存在感を示す企業がある。1992年にシンガポールで創業したDaikai Engineering(大海エンジニアリング)だ。
この記事のポイント
→社員約200名。12カ国に展開するグローバルネットワーク。ダイハツ・インフィニアース(2025年5月にダイハツディーゼルから社名変更)をはじめとする日本の主要エンジンメーカーと連携し、海事産業の最前線を支える「現場力」が同社の武器である。
→大海エンジニアリングが他社と決定的に違うのは、営業職を含むすべての社員が“技術者としての修行”を受ける企業文化である。その背景には、金田氏自身の経験と哲学がある。
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